קריאה למרד תשלומי ההורים – גם בבת ים

קריאה למרד תשלומי ההורים – גם בבת ים

משה אשכנזי הוא תושב בת ים, נשוי ואב לשניים, איש חינוך והוראה בעבר ופעיל חברתי בהווה. הוא עמד בראשות ועדי הורים במוסדות חינוך שונים בעיר, מגני ילדים ועד מקיף "חשמונאים". בטור מיוחד ל"בת ים פור יו" הוא כותב על ענייני חינוך.

בשעה טובה אנחנו עומדים בפתחה של שנת הלימודים תשע"ח, שנת לימודים שתחל בסוף השבוע עבור כ-26,000 תלמידי מערכת החינוך בבת ים. ברצוני להביא לידיעת הורי התלמידים והורי ילדי הגנים על מרד תשלומי הורים שהכריז פורום ועדי ההורים היישוביים בשבוע שעבר, זאת לאחר שוועדת החינוך של הכנסת אישרה את חוזר התשלומים המהווה את הבסיס לתשלומי ההורים.

הכרזת פורום ועדי ההורים היישוביים על מרד התשלומים וקריאה לאי תשלום באה לאחר שנה של שיחות, מגעים עם ראשי מערכת החינוך שלא הובילו לטענת ההורים לפתרון הבעיה. לכן פורום ועדי ההורים היישוביים יצא בקריאה לכלל הורי התלמידים בישראל שלא לשלם את כספי חוזר התשלומים בגני ילדים ובבתי הספר.

בשלב זה התשלומים שניתן לשלם הם: תשלומי ביטוח תאונות אישיות לתלמיד, השאלת ספרי לימוד ומגמות בתיכונים.

תשלומי הורים הם מס לכל דבר. במדינה בה האזרחים משלמים מסים ישירים ועקיפים על כל מה שזז וארנונה לרשויות המקומיות, הטלת מס נוסף במסווה של תשלומי הורים עבור כ-2.2 מיליון תלמידי מערכת החינוך הוא גזל, הוא מס לא צודק.

תשלומי הורים מתווספים על העלויות הכבדות שיש להורים במהלך שנת הלימודים ומהווים נטל נוסף על היחידה המשפחתית. בין היתר הורים מממנים את העלויות השוטפות של התלמידים כגון נסיעות, ביגוד אחיד, חולצות בית ספר, ספרים, ציוד לבית הספר (תיקים מחברות וכד'), השכרת תאי אחסון (לוקרים), חוגים ושיעורי עזר פרטיים אשר עלותם מגיעה לאלפי שקלים בשנה.

תפקידה ואחריותה של המדינה – משרד האוצר, משרד החינוך והרשויות המקומיות (למשל עיריית בת ים) לדאוג לעלויות החינוך של תלמידי מערכת החינוך – ולבטל לאלתר את תשלומי ההורים. היגע הזמן שחוק חינוך חובה חינם ייושם בישראל. טיולים, הצגות, תרבות, חוגים שונים, המתקיימים בבתי הספר, הם חלק בלתי נפרד מתכנית הלימודים. לכן המדינה (משרדי הממשלה והרשות המקומית) היא זו שצריכה לממן אותם.

משה אשכנזי | צילום אלבום פרטי

משה אשכנזי | צילום אלבום פרטי

פורסם על ידי