קרן שח"ף מתריעה: "הורי בת ים, היכונו למינוס הגדול"

וכמה יעלה האבטיח? | צילום: שאטרסטוק

וכמה יעלה האבטיח? | צילום: שאטרסטוק

בעוד המשכורת הממוצעת בבת ים היא 6,774 שקל, ההוצאה הממוצעת למשפחה בחודשי הקיץ היא כ-10,000 שקל. המשמעות היא מינוס גדול.

בעוד פחות משבועיים יחל החופש הגדול, לשמחת הילדים אך פחות לשמחתם של ההורים לאור ההוצאות הגבוהות הצפויות להם במהלך חודשיים אלו. על פי נתוני קרן שח"ף המתבססים על נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, נכון לשנת 2014 ההכנסה הממוצעת לשכירים בבת ים היא 6,774 שקל. לעומת זאת, ההוצאה המשפחתית הממוצעת בחופש הגדול היא כ-10,000 שקל. המשמעות היא, כי הורה במשפחה ממוצעת בבת ים בה שלושה ילדים יוציא את מרבית שכרו בחודשיים אלה על פעילויות לילדים בחופש הגדול.

איך מגיעים לסכום כל כך גבוה של הוצאות? כך התבצע החישוב של קרן שח"ף: מחירה של קייטנה ממוצעת לכל ילד תעלה כ-1,500 שקל, ובסך הכל כ-4,500 שקל למשפחה. סרט בקולנוע, כולל פופקורן ושתייה לילדים, יעלה למשפחה כ-200 שקל. בהנחה שבחופשה תלך המשפחה לארבעה סרטים, הגענו כבר להוצאה של 800 שקל. בנוסף, ילדים מבלים הרבה מחוץ לבית במהלך החופש ולכן הם אוכלים הרבה בחוץ. מנה ממוצעת של מזון מהיר לילד עולה כ-35 שקל. בהנחה שכל ילד אוכל בחוץ פעמיים בשבוע, ההוצאה המסתכמת לסך החופש הגדול היא כ-1,600 שקל.

כמו כן, במהלך החופש הגדול הורים נוהגים לקחת את ילדיהם לבילויים באטרקציות שונות כמו לונה פארקים, גני חיות, ג'ימבורי, בריכה ועוד, שהתשלום עבורן נע בין 40 ל-120 שקל עבור כל ילד ובחישוב מהיר, כ-300 שקל לבילוי משפחתי ממוצע שמסתכמים בכ-2,000 שקל בתקופת הקיץ.

אם נוסיף למשוואה גם את מחירי הדלק לטיולים ברחבי הארץ ואת חשבון החשמל התופח בעקבות הדלקת המזגן, מגיעים בקלות לתוספת של למעלה מ-10,000 שקל בהוצאות המחיה במהלך חודשי החופש הגדול. כמובן שלא לקחנו בחשבון גם את החופשות המשפחתיות בארץ או בחו"ל שעולות אלפי שקלים למשפחה, וגם לא את הוצאות הבייביסיטר שהורים נאלצים לשלם לאור העובדה שבמהלך החופש הגדול הם עובדים כרגיל.

מקרן שח"ף נמסר, כי קהילות הצעירים בהן תומכת הקרן מפעילות מגוון פרויקטים במהלך כל השנה ובעיקר בחופשים ובחגים במטרה להפוך את החופשות של הילדים מעול להורים לחוויה משותפת למשפחות. כך למשל, מפעילים חברי הקהילות קייטנות לילדים במחירים מינימליים, מעלים הצגות לילדים ולמבוגרים בחינם, עורכים פסטיבלי רחוב לתושבים ללא תשלום, מקימים מועדוני נוער כדי למנוע מהם מלשוטט ברחובות ועוד. מטרתם של חברי הקהילות היא לאפשר לתושבי הפריפריה להנות מתכניות המתאימות להם מבלי לקרוע את הכיס ותוך שיתופם המלא בתכנון ובפעילות עצמה.

קרן שח"ף היא קרן של פילנתרופים ששמה לעצמה למטרה לקדם את הקהילות המשימתיות לכדי תופעה לאומית חדשה, אשר תשנה את פני החברה הישראלית. הקרן מגייסת תרומות מגופים פרטיים בארץ ובחו"ל וכן רותמת את המגזר הציבורי בארץ לתמוך ולסייע לפעילות של הקהילות.

פורסם על ידי