תערוכה ראשונה לציירת מבת ים שלא למדה לצייר

ציורים: סבטלנה כהן

ציורים: סבטלנה כהן

"אני אצייר את הקיץ עד שהוא יגיע" הוא שמה של תערוכת יחיד ראשונה לאמנית סבטלנה כהן, בת 40, חברת אגודת הציירים בבת ים. פתיחת התערוכה תתקיים ביום שני הקרוב (19 ביוני) בשעה 19:00 בגלריה של המכון לאמנות.

כהן עלתה לארץ בשנת 1992 מרוסיה, ולבת ים הגיעה לפני 7 שנים. כהן היא אמנית אוטודידקטית ומעולם לא למדה לצייר. היא פועלת ונדחפת על ידי תחושות הרגש שמבעבעות בה והתשוקות ליצור. "תמיד אהבתי לצייר, אבל לא התחברתי ללימודי הציור הקלאסיים. רציתי לצייר את מה שאני רוצה". רק לפני שנה וחצי, בעקבות עבודתה עם ילדים, נרשמה  ללימודי "אמנות משקמת". במסגרת הלימודים עברה קורס ציור ורישום אצל הציירת ענת מנר.

ילד-בריכה650

בתערוכת יחיד ראשונה, מתארת כהן בציוריה עולם זוהר ונחשק של רגעים מחייה כפי שהיא רואה, מרגישה וזוכרת. הטשטוש שנוצר בהנחות המכחול ומגוון הפלטה החם יוצר ניגוד שבין חלום לבין מציאות, ומעורר התרשמות קיצית אשר לוקחת את הצופים אל תוך אותה אווירה צבעונית ומרעננת, של חוויית הקיץ של כהן. כל הדמויות והמוטיבים שמופיעים בציורים הם דמויות מהמשפחה ומחיי היום יום של כהן.

לכהן יש שני ילדים. הילד הגדול אובחן על רצף אוטיסטי בגיל שלוש וחצי. כאימא לילד אוטיסט הייתה צריכה כהן ללמוד להסתגל למצבים חברתיים שונים, להסביר, להכיל, להעמיק ולפרק רגשות. מכאן נולד הצורך להוסיף מילים לציור. "המילים באות אחרי הציור, לא לפני, ומשלימים את הציור", היא מסבירה.

"אני אצייר את הקיץ עד שהוא יגיע" | אוצר: שי פרדו | הגלריה של המכון לאמנות בת ים (רח' הגבול 18) | 19 ביוני עד 15 ביולי

ילדה-בגד-ים650

פורסם על ידי