מחזות מקוריים ופרס מפעל חיים: חג המחזמר בת ים 2017

מתוך טראסק | צילומים: רפי דלויה

מתוך טראסק | צילומים: רפי דלויה

"חג המחזמר – בת ים" חוגג השנה חמש שנים להיווסדו, ויציג שלושה מחזות זמר מקוריים שנוצרו על ידי יוצרים מהשורה הראשונה. הסופר והמחזאי אפרים סידון, המוזיקאי יונתן כנען עם הבימאית שירית לי-וייס שיעלו עם המחזמר "משיח עכשיו"; המחזאי בועז אפלבאום, המלחין קובי אושרת עם הבמאי רוני ניניו שיעלו עם המחזמר "טראסק"; והמחזאי והמנהל האמנותי של הפסטיבל, אורי פסטר עם המוזיקאי רוני וייס שיעלו עם המחזמר "צבא השמיים".

בערב הפתיחה החגיגי שיתקיים ב-3 בדצמבר, יזכה השחקן הוותיק יעקב בודו בפרס מפעל חיים על תפקידיו במחזות הזמר "שני קוני למל" ו"פישקה החיגר". חג המחזמר יתקיים עד 10 בדצמבר.

המחזמר "משיח עכשיו" של אפרים סידון ויונתן כנען עוקב אחר סיפורו המטורף של גדול משיחי השקר, שבתאי צבי. שירית לי-וייס זוכת הפסטיבל פעמיים ("גרטה והמירוץ לחלל, "גולדי חזיות") מביימת את שחקן תיאטרון גשר הנרי דוד ועשרות משתתפים במסע אוריינטלי אל תורכיה, מצרים ויוון של המאה ה-17.

"טראסק" של קובי אשרת ובועז אפלבאום בבימויו של רוני ניניו (יוצר הסדרה "כבודו") היא פנטזיה נוסטלגית לתל אביב של שנות ה-30 ובמרכזה חקירה דמיונית של המשוררים נתן אלתרמן ואברהם שלונסקי אחר מותו המפתיע של חיים נחמן ביאליק.

אורי פסטר כתב ומביים ורוני וייס הלחין את המחזמר "צבא השמיים", אשר במרכזו עומדת סוגיית גיוס החרדים לצבא היהודי שמקים בלן בית מרחץ יהודי כנגד הפרעות והפוגרומים ברוסיה של המאה ה-16. במחזמר מככבים השחקנים דין מירושניקוב והילה סעדה.

באנר-לכתבה-סוסייטי

"בימת בת ים כבר הוכיחה את עצמה כבית החם ליצירה מקורית, והשנה אנחנו גאים במיוחד ביוצרים שלוקחים חלק ומביאים אל בימתנו ניסיון ומקצועיות אשר תקפיץ את הפסטיבל לשנת השיא שלו", אומר פסטר, "לאחר ארבע שנים בהן אני מלווה באופן טוטאלי את הכותבים, המלחינים והבמאים בתהליך היצירה הארוך, אני סוגר מעגל מרגש עם יצירה בימתית מקורית משלי, אשר רק בבת ים יכולה לצמוח, ורק מבת ים יכולה להמריא".

לכבוד שנתו החמישית של הפסטיבל, יזכו הצופים ליהנות בכל ערב גם ממופעי "שרים מחזמר" ו"רוקדים מחזמר", שיצדיעו בשירה ובריקוד למחזות הזמר המיתולוגיים "שני קוני למל", "איי לייק מייק" ו"קזבלן" וליוצרים "מנדלי מוכר ספרים", שבהשראתו נכתב המחזמר "צבא השמיים", לשירי חיים נחמן ביאליק, גיבור הפנטזיה המוסיקלית "טראסק" וליוצר המחזמר "משיח עכשיו" – אפרים סידון, בשיריו מתוך "ניקוי ראש" והסאטירות הרבות שכתב.

הילה סעדה ודין מירושניקוב מתוך "צבא השמיים"

הילה סעדה ודין מירושניקוב מתוך "צבא השמיים"

פורסם על ידי