מאה אלף מבקרים בפסטיבל בת ים שננעל אמש

הסוס הגאה | צילומים: יואב פלי

הסוס הגאה | צילומים: יואב פלי

אמש ננעל הפסטיבל הבינלאומי ה-20 לתיאטרון ואמנות רחוב בבת ים בניהולו האמנותי של אמיתי יעיש בן אוזיליו. בעיריית בת ים מדווחים כי מאה אלף איש הגיעו מכל רחבי הארץ על מנת לקחת חלק בפסטיבל, שחגג השנה 20 שנה להיווסדו וזכה לשבחים ולביקורות מהללות. המופע האווירי של גלילאו הצליח להשאיר את המבקרים פעורי פה, כמו גם מופע "הסוס הגאה" שגרם לרבים להתאהב בחיה האצילית שקישטה את רחובות הטיילת.

לצד המופעים הגדולים התרחשה לאורך הטיילת חגיגה אמנותית, שכללה להקת רחוב של נשים  איטלקיות, להקת טבחים, מיצגים על חוף הים ועל בנייני המגורים, פסלי רחוב ועוד עשרות מופעים שהפכו את האירוע השנה למוצלח במיוחד.

אמש הוענק לראשונה פרס "חתול רחוב" להצגת רחוב של שחקן יחיד. עשר הצגות התמודדו בתחרות וההצגה שזכתה היא "ליציה – הפסנתרנית הקשישה" בביצוע אנה סנגר. המדובר במופע ליצנות מוסיקלי: ליציה, פסנתרנית קשישה שנאבקת בחריקות גופה כדי לבצע קונצרט בפסנתר. ליציה לא מרפה מרצונה לחזור שוב לקלידים שהיוו ורידים לנשמתה. במקביל למאבקה נרקמת מערכת יחסים מעוררת חושים בין אישה, רדיו, פסנתר וצלילים אחרים. הפרס: טיסה ושהות בפסטיבל Fira Tarrega שיתקיים בספרד ונחשב לאחד הפסטיבלים הטובים בעולם לתיאטרוני רחוב.

איטלקיות | צילום: יואב פלי

איטלקיות | צילום: יואב פלי

ציון לשבח הוענק למופע "פואטרי mask" בביצוע רינת גליקו – שחקנית מחליפה דמויות טיפוסיות מהחברה הישראלית המדברות את מה שבוער, מציק וטורד את מנוחתן. הן מזכירות לנו שמתחת למסכה קיים עולם שלם שמחכה שיצעקו אותו, ידברו אותו או ישירו אותו. המסכה מאפשרת לנו להתכסות ולהסתתר אך יחד עם זאת לחשוף ולהשתחרר.

בנוסף הוענק פרס "אביר הרחוב" לשלישיית "לופט גשעפט": יובל רוט, טל גינת ואוליבייה אפלבאום, על פועלה למעלה משלושה עשורים למען העשייה התרבותית ברחוב .שלישייה זו כבשה כל קהל וכל רחוב אפשרי ומהווה מודל ומקור השראה לאמני הרחוב.

ארוע נוסף שהתקיים במסגרת הפסטיבל הוא כנס בנושא "תרבות משנה תודעה, תנועות ויוזמות במרחב הציבורי". הכנס נפתח על ידי ראש עיריית בת ים יוסי בכר, שאמר: "הפסטיבל הזה משקף את האג'נדה של עיריית בת ים – לעשות פסטיבל שהוא בשביל כולם. והפסטיבל הזה הוא אכן בשביל כולם".

פורסם על ידי