תלמיד הישיבה מבת ים שהפך למציל חיים

שמואל משולם

שמואל משולם

שמואל משולם, בן 46 מבת ים, הוא אבא לשישה, סופר סת"ם, תלמיד ישיבה וגם חובש בארגון "איחוד הצלה". אל הארגון הגיע לפני כשלוש וחצי שנים בעקבות קורס החייאה שעבר בישיבה.

"אשתי בעלת בעיה רפואית", הוא מספר, "ובקורס התעניינתי בגללה. ראיתי שזה מעניין אותי והחלטתי שאני רוצה יותר להתעמק בזה. נרשמתי לקורס חובשים של איחוד הצלה מאחר שאהבתי שזה ארגון קטן ומשפחתי. יש בקרב האנשים אווירה טובה כזאת שאומרת שאין זה חובה להתנדב, זה הרצון שלך לתת".

לאחר הקורס יצא משולם להשתלמות בסופה הוכשר לצאת לשטח. זמן קצר אחרי כן קיבל לידיו אופנוע-אמבולנס המכונה בארגון אופנולנס" בעזרתו הוא מגיע לאירועי חירום במהירות. באיחוד הצלה מספרים בגאווה כי מדובר במתנדב מיוחד מסוגו, כזה שיוצא לעשרות אירועים בשטח, ובזכות מיומנותו הציל לא מעט אנשים.

אתה זוכר את האירוע הראשון שלך?

"כן, ביצעתי החייאה באישה בשנות ה-70 לחייה בביתה. זו הייתה החייאה ארוכה של כ-40 דקות. אני מחובר במשך כל שעות היום אל מכשיר הקשר ואם יש אירוע סמוך למקום שאני נמצא בו, בבית או ישיבה, אני כמובן יוצא. הזמינות שלנו שונה מארגונים אחרים כי אין לנו תחנה, אנחנו מפוזרים".

משולם מגלה כי כבר קרה לו שנאלץ לעזוב אירוע פרטי כמו יום הולדת כדי לצאת לקריאת חירום. "בני משפחתי מקבלים את זה בהבנה", הוא אומר, "בעיקר אחרי ששומעים על המקרה. יצא שפגשנו אנשים שביצעתי בהם החייאה או שקיבלתי מהם מתנה לאחר טיפול".

בין האירועים הרבים בהם נכח יש כאלה שאינו יכול לשכוח. כך במהלך טיול משפחתי הוא חזה בתאונת אופנוע קשה בה היה הראשון באירוע ולמעשה הציל את חייה של אישה. "זה היה על כביש ערד, לרוכב היו פצעים שטחיים ואילו הנוסעת שהייתה גם בת-זוגו נפגעה בראש. היא דיממה ופרכסה ומצבה היה קשה. במקרים כאלו המשפחה שלי מבינה כמה זה משמעותי. מקרה אחר שהיה הוא של אישה כבת 50, מטפלת של זוג מבוגרים, שהתעלפה. כשהגעתי לבית הבנתי שהיא לא התעלפה אלא לקתה בדום לב. היא קיבלה שלושה שוקים חשמליים ולאחר מכן החלה לנשום לבד. לצערי אלו מקרים שמתרחשים כל שבוע, זה לא תמיד מצליח לנו אבל מנסים לעשות מה שאפשר".

מה המסר שאתה רוצה להעביר?

"אני קורא לאנשים לבוא ולהתנדב אצלנו. אם בכל רחוב או שניים יהיה כונן אז הטיפול הראשוני יהיה מהיר ומציל חיים. הרבה פעמים מהירות ההגעה היא זו שקובעת".

רוצים להתנדב באיחוד הצלה? מלאו פרטים כאן.

באנר-סטלה-מוגדל-200

פורסם על ידי