תיקשוב… מגמת העתיד

תיקשוב… מגמת העתיד

דניאל אופק מכיתה י' בבית הספר 'אורט צריפין' מסיים את לימודי השנה הראשונה במגמת התקשוב, וכבר אחראי על ניהול חנויות סלולר ברמלה באר יעקב וראשון לציון. "זו מגמת העתיד", הוא מספר בראיון מרגש לקראת סיום שנת הלימודים.

השיחה עם דניאל אופק תלמיד בית הספר 'אורט צריפין' מעניינת במיוחד. אחרי הכל לא כל תלמיד כיתה י' מצליח לרתק אותך בטלפון, כשהוא פורש את חלומותיו לעתיד ואת אי מאמין שלו. נדמה כי בניגוד לרבים מבני גילו, יש לו משנה סדורה בקשר לעתידו. לבית הספר יש חלק משמעותי בכך. אם לדייק, למגמת התקשוב החדשה שבה הוא מסיים ללמוד את שנתנו הראשונה ."המגמה החדשה מעניינת אותי מאוד, אני מאוד אוהב את התחום הזה. יש לי חוש טכני, ומלמדים אותי במגמה ידע שחסר לי כדי לעשות את מה שאני אוהב וכמובן גם להרוויח מזה כסף", הוא מספר השבוע, רגע לקראת סיום השנה.

אתה כבר היום עובד בתחום?

"כן אני עובד ברשת חנויות 'אלוף הסלולר', לבעלים נתי חורי יש שלוש  חנויות. אחת בבאר יעקב אחת בראשון לציון  ואחת ברמלה. אני עובד ברמלה, שם העבודה היותר טכנית ולכן אני שם כבר כחצי שנה. עבדתי בעבר בחנות אחרת שנתיים וחצי".

איך עבדת בלי לדעת כמעט כלום על התחום?

"אני אדם מאוד טכני, לימדתי את עצמי לבד, בחנות הקודמת אחרי שבוע וחצי כבר למדתי לתקן טלפונים,  יש כמה רמות בתחום הזה. יש דרג א' יש דרג ב' ודרג ג'. דרג א'- ב' נחשבים לרמה הקלה יותר שבו אני מחליף סוללות ומחליף מסכים לפלאפונים ולמחשבים ניידים. דרג ג'-ד' זו רמה יותר גבוהה, שם  כבר  עושים הלחמות, וזה מאוד מסובך.  אם בטעות הלחמת טלפון לא בצורה נכונה הטלפון נהרס"

לא נעים

"בהחלט. אבל לא חשבת על הבעיה האמיתית. מה אתה עושה? עזוב את המכשיר, מה עם הנתונים ותמונות סרטונים ומידע רגיש וחשוב שקיים במכשיר, שלא תמיד אתה יכול לשחזר. אתה חייב להיות מקצוען ואני כבר מתחיל לעשות הלחמות. אתה חייב להיות מרוכז במאה אחוז, אסור להיות לידך בזמן העבודה, ובטח לא לגעת בך".

מה לומדים במגמה?

"יש ארבעה מורים יש את אלי עזרא שהוא רכז המגמה, הוא מלמד אותנו את כל הנושא של אתחול מחשבים והתקנה של מערכות הפעלה. המורה  שי מלמד לתקן מחשבים ויש את  המורה דוד שהוא אחראי על כל הנושא של טלפונים. בנוסף יש את דניס שמתמחה בעניין של הרובוטיקה בעיניי זו מגמת העתיד"

תסביר

,"הכל  היום הולך לכיוון של רובוטיקה. לדעתי תוך כמה שנים רובוטים יחליפו נהגי מוניות. הרי כבר היום  יש מכוניות שיכולות לנהוג לבד כמו טסלה. כאשר יפתחו מערכות הגנה ותכנות , יהיו פה מכוניות אוטומטיות. מי שיעבוד בתחום הזה אלו מתכנתים וזה מה שאנחנו לומדים במגמה הזו. לכן אני ממליץ עליה בחום.  אני גם מדבר לא מעט עם מתכנתים בהיי טק, שעושים את זה ומרוויחים המון כסף כבר היום. כשהכל ייהפך לאוטומטי , הערך של הידע שאנחנו מקבלים פה במגמה באורט צריפין, יהיה שווה המון כסף, יצטרכו אותנו גם בצבא".

באיזה אופן?

"כי כשמגייסים בוגר של המגמה שמבין ויודע פיתוח מערכות, ויודע איך לתקן מחשב, איך לתקן טלפון, איך להשתלט מרחוק על מחשב,  או לפתח אנטי וירוס, כל העניין של הרובוטיקה, הוא יביא ערך מוסף בכך שהצבא לא יוציא דברים כאלו לעבודות חיצוניות והכל יישאר בצבא. זה גם נותן אופק תעסוקתי, אני שעובד בזה מבין את הפוטנציאל. בנוסף יש את כל נושא הסיווג הבטחוני, אם מידע רגיש כזה יישאר בצבא ויטפלו בו חיילים שחתומים על סיווג בטחוני, כל החשש מהדלפות  של חומרים רגישים, ירד בצורה משמעותית".

 

"אני יכול היום לעזוב את החנות, להשאיר את דניאל לבד ולהיות רגוע" , מספר בעל חנות "אלוף הסלולר נתי חורי. "דניאל הוא ילד מדהים. זה נער בן 16 אחראי, מסור, חכם עירני בצורה יוצאת מן הכלל. הוא קולט במהירות מרשימה את מה שאני מלמד אותו,  והוא מלא תשוקה למקצוע".

מה לדעתך החלק של בית הספר 'אורט צריפין' בהתפתחות שלו?

"ראשית הם זכו בתלמיד מצוין. מעבר לזה מגמת התקשוב נותנת להם ועוד תיתן להם כלים רבים להצליח בגדול בתחום מבוקש שיהווה את אחד ממקצועות העתיד. הלמידה וההבנה של העולם הטכנולוגי, יהיה בסיס קבלה למקצועות רבים בעתיד".

 

פורסם על ידי