שבט צופי ים בת-ים מגייס חניכים חדשים

צילום: צופי ים בת-ים

צילום: צופי ים בת-ים

שבט "הסלע" של צופי ים בת-ים הוא שבט הפועל בעיר זאת השנה התשיעית, אחד מתוך שמונה שבטי צופי ים הקיימים בארץ המהווים את השלוחה הימית של תנועת הצופים. הפעילות הימית מתבצעת על מגוון כלי שיט – סירות מפרש וחתירה לקבוצה, קיאקים, סאפים (גלשני עמידה), סירות מפרש ליחיד ולזוג, גלשני רוח ועוד. לקראת בוא האביב, נפתחת הרשמה לשבט עבור תלמידי שכבות ה'-ט'.
ימי הפעילות הם שלישי (17:00-19:00), שבת (10:00-13:30 לשכבות ה'-ו', 13:00-17:30 לשכבות ז'-ט').
בצופי ים מסבירים, כי הפעילות בשבט הינה חברתית-חווייתית המשלבת אתגר והתמודדת עם הים תוך הנאה מרובה. החינוך הימי מפתח אצל הנערים והנערות ערכים חשובים כגון: רעות, משמעת, אחריות, מנהיגות, עבודת צוות, קבלת השונה ועוד. הפעילות גם מקנה לחניכים ביטחון עצמי, מפתחת אצלם מנהיגות ויכולות פיקודיות. בכיתה י', לאחר קורס הדרכה יבשתי וימי, בני הנוער מתחילים את שלב ההדרכה של החניכים הצעירים, כמו גם את החברות בקרב השכבה הבוגרת (שכב"ג) אשר מתפעלת את השבט.
פרט לפעילות השגרתית, לאורך כל השנה מתקיימות פעילויות שיא שונות ומגוונות לכל שכבות הגיל כמו הפלגות ארוכות לאורך חופי הארץ, תחרויות שיט וחתירה, טיולים רגליים ברחבי הארץ, מחנות קיץ, פעילויות בכנרת ובאילת, והשיא שכולם מחכים לו – הפלגה על יאכטה לאיי יוון עבור שכבת י"א.
אחת מפעילויות השיא הנ"ל התקיימה ממש בעת האחרונה – תחרות חתירה בפארק הירקון בתל אביב בהשתתפות שבטי צופי ים מכל הארץ. חניכי השבט מבת-ים השתתפו והתחרו במקצועות הימאות השונים ואף שרו, קפצו, רקדו ועודדו את שבטם ב"מורל' גבוה. בנות שכבת ח' אף הצליחו לזכות במקום השני והמכובד במקצה החתירה.
בקרוב, 28 במרץ, בשעות 17:00-19:00 (יום המעשים הטובים), יקיים השבט הפנינג ימי למשפחות שכונת גורדון והאזור. הכניסה חופשית, לכל הגילאים (הפעילות הימית תתקיים אם תנאי מזג האוויר והים יאפשרו זאת). בחופשת הפסח יקיים השבט פעילויות שיא לכלל השכבות (טיולים, הפלגות לאורך החוף ועוד).
לפרטים והרשמה: 054-2440147.

פורסם על ידי