פרויקט חדש בבת ים: הטמעת השפה העברית בקרב ילדי עולים

צילום המחשה: שאטרסטוק

צילום המחשה: שאטרסטוק

23 גני ילדים בשכונת גורדון בבת ים נהנים בחודש האחרון מפרויקט חדש להטעמת השפה העברית בקרב ילדי עולים. את הפרויקט מפעילה התכנית "לב מוטב יחדיו" אשר נוצרה בשותפות ג'וינט ישראל אשלים, עיריית בת ים וארגון "לב אוהב".

"זיהינו את הצורך בחיזוק השפה העברית כהכנה לכיתה א', ובחודש שעבר התחלנו לפעול בגני הילדים בשכונה", מספרת מנהלת התכנית, שירלי קראווני. "מדובר ב-11 גנים פרטיים לגילאים 2-3, ו-12 גני עירייה. בנוסף אנחנו מזהים צורך ללמוד את השפה אצל תושבים שלא היו באולפן ואנחנו רוצים לעזור להם בכך. הגישה שלנו היא לא של חוג במתנ"ס, אנחנו מזמינים את התושבים ומבינים מה הם היו רוצים ללמוד ואיך – האם קריאה, כתיבה או רק עברית מדוברת. זאת מתוך הבנה שאי אפשר לעבוד רק עם הילדים".

לדברי קראווני, "אל הגנים נכנסים אנשי מקצוע המלמדים את הצוות ומכשירים אותו כיצד ללמד שפה. צוות אוריינות מקצועי עובד עם קבוצות קטנות בגנים על שפה ומתמטיקה, ובנוסף מופעלת בגנים תכנית 'מעגן' בה מכשירים את הצוות חינוכי באיתור עיכוב שפתי".

חודש לאחר כניסת התכנית, מה המסקנות?

"זו באמת רק ההתחלה, אבל אנחנו יודעים מניסיון במקומות אחרים שזה עובד. הידע השפתי משתפר".

אי ידיעת השפה בקרב משפחות עולים היא בעיה מוכרת בבת ים.

"נכון, זו תכנית שמגיעה לעיר לחמש שנים והרעיון הוא לייצר מודל כך שהרשות העירונית תוכל להמשיך או להעתיק לשכונות אחרות".

מלבד הטמעת השפה העברית, תכנית "לב מוטב יחדיו" מקיימת פעילויות אחר הצהריים עבור ילדי השכונה במתנ"ס גורדון אליהן מוזמנים ילדי העיר כולה, וכן את תכנית 'בייבי גורדון' המיועדת לנשים לאחר לידה וילדיהן. "התכנית באה לשפר ולמלא חסרים שיש בשכונה. אני מציעה לתושבים להתעדכן בפעילויות ולהגיע", היא מסכמת.

פורסם על ידי