סמ״ר פנטה טרפה מבת ים – מצטיין נשיא המדינה

צילום דובר צה"ל

צילום דובר צה"ל

סמ״ר פנטה טרפה, בן 21, תושב בת ים וצוער בקורס קצינים, קיבל היום את אות מצטיין נשיא המדינה לשנת תשע״ז. את המוטיבציה שלו לתפקיד שאב לדבריו מהסמל שלו בטירונות בחטיבת הצנחנים, ששימש לו דמות לחיקוי. "עד היום אנחנו בקשר", הוא אומר.

"נולדתי באתיופיה בכפר ליד גונדר ועליתי ארצה בשנת 2008 כשהייתי בן 12", הוא מספר, "בתקופה הראשונה גרנו במרכז קליטה בקיבוץ בית אלפא. אחר כך עברנו לבת ים כי כאן יש לנו הרבה קרובי משפחה. את לימודיי עשיתי בתיכון 'דרכא המר'. אני גר בשכונת רמת הנשיא עם אמא שלי, סבתא שלי, אחי ואחותי שצעירים ממני".

"לפני שהתגייסתי רציתי להיות בקרבי, חיפשתי תפקיד שיאתגר אותי", הוא מוסיף ומספר, "אף אחד בסביבה שלי, לא במשפחה, בכיתה או בשכונה, הלך לקרבי, אז אמרתי שאם אני אלך אני אהיה הראשון ואולי אחריי גם האחים שלי יתגייסו לתפקידים קרביים ואולי אפילו גם ילדים אחרים. אחרי קצת יותר משנה יצאתי לקורס מ"כים. היה לי סמל תותח שנתן לי השראה ומוטיבציה. הוא ידע לשלב בין אנושיות למקצועיות והוא עד היום המודל שלי לפיקוד בצבא. אחרי המ"כים השאירו אותי במודרך כי הייתי מצטיין, הכשרתי מפקדים שאחר כך חזרו לפקד ביחידות שלהם. היום אני בקורס קצינים בבה"ד 1. זה לא קל להיות מפקד, יש את הקושי הפיזי, לישון שלוש שעות בלילה ולמחרת לתפקד כרגיל וגם להתמודד עם חיילים שונים ובעיות שונות. האחריות היא מאוד גדולה, אבל האתגר גדול וגם הסיפוק מהתפקיד. אני מגיע לחופשות לעתים רחוקות. לפעמים פעם בשבועיים, אבל היו מקרים שגם הגעתי אחרי שלושה שבועות או חודש. אני מנצל את הזמן בעיקר לנוח ולהיפגש את המשפחה והחברים. כשיש לי קצת זמן פנוי, ואין לי הרבה, אני אוהב לקרוא ולנגן בגיטרה.
"שמחתי והתרגשתי מאוד כשהמפקד שלי הודיע לי שנבחרתי לחייל מצטיין. גם המשפחה והחברים התרגשו מאוד, זה כבוד גדול בשבילי להיות חייל מצטיין במדינת ישראל שהמשפחה שלי חלמה לעלות אליה כל השנים".

פורסם על ידי