משפט מבוים בחטיבת חשמונאים

צוות ההגנה | צילומים חטיבת חשמונאים

צוות ההגנה | צילומים חטיבת חשמונאים

יפית (שם בדוי), סטודנטית מצטיינת לחינוך שנה ג' באוניברסיטת תל אביב, מתקשה למצוא עבודה בבית ספר, פעם אחר פעם, למרות ציוניה הגבוהים וההתרשמות הטובה ממנה בראיונות הקבלה. הסיבה: פסק דין פלילי נגדה על שימוש חד פעמי בסמים לצריכה עצמית, שהועלה לאינטרנט. "הזכות להישכח מרשת  האינטרנט" – תביעת יפית נגד חברת גוגל ישראל, היה נושאו של משפט מבוים שערכו לאחרונה תלמידי מגמת המשפטים בחטיבת הביניים "חשמונאים".

תלמידי המגמה מכיתות ז'-ח' ניהלו את המשפט באופן מקצועי, כשהם מייצגים את התביעה וההגנה. העדים שהופיעו בו היו עורכי דין שליוו את המהלך. את התובעת יפית גילמה עו"ד ענבל הופמן, אשר עושה הסבה להוראה באוניברסיטת תל אביב. רועי קריב המשמש כאיש חינוך, בעל השכלה משפטית גילם ב"משפט" את סמנכ"ל חברת גוגל ישראל.

במהלך המשפט המבויים עלו סוגיות רבות ובהן מדוע התובעת, שריצתה את עונשה, מרצה עונש נוסף כשאינה מצליחה לעסוק בתחום החינוך שכה חלמה עליו. ומנגד, זכותם של בתי הספר להימנע מהעסקת מורה שצרכה סמים בשנת לימודיה הראשונה באוניברסיטה. פסק הדין שהוכרע על ידי קהל הצופים היה כי זכות הציבור לדעת וחופש הביטוי גוברים על הזכות לפרטיות והזכות לשם טוב שנתבעו במשפט על ידי יפית.

מעיריית בת ים נמסר כי מגמת המשפטים בחטיבת "חשמונאים" אותה מרכז עו"ד ליאור קובץ' הוקמה לפני תשע שנים. לומדים בה כמאה תלמידים בכיתות ז'-ט'. בתכנית המתפרסת על פני שלוש שנים נחשפים תלמידיה לתכנים רבים מעולם המשפט ומתנסים בכתיבת טיעונים ובעמידה מול קהל. בתיכון עומדת בפניהם האפשרות להיבחן בבחינת בגרות במשפטים ברמה של 5 יחידות באמצעות אוניברסיטת תל אביב. כן התלמידים משתתפים בסיורים בבתי משפט ובכנסת. הם נפגשים עם נבחרי ציבור, שופטים ועורכי דין בכירים, ושומעים מהם על עבודתם ועל סוגיות ייחודיות בעשייתם. בין היתר הם נפגשו לאחרונה עם מפקדת מרחב איילון נצ"מ סיגל בר צבי ועם נשיאת בתי המשפט לנוער השופטת גלית מור ויגוצקי. בעבר הם נפגשו עם חה"כ עו"ד קארין אלהרר ועם עוה"ד ציון אמיר.

בתום המשפט המבוים חולקו לתלמידים ולמשתתפים תעודות הוקרה על ידי מנהלת החטיבה רונית בן שלום ורכז המגמה עו"ד קובץ'.

תלמידים650

 

פורסם על ידי