משלחת בת ים להונגריה חזרה: הבדלה על נהר הדנובה

יוסי אליהו | צילום: אלבום פרטי

יוסי אליהו | צילום: אלבום פרטי

השבוע חזרה לארץ משלחת של תשעה בני נוער מבת ים, שנבחרו לאחר מיונים מפרכים לקחת חלק במחנה הקיץ היהודי הבינלאומי סארוואש בהונגריה. אחד מנציגי בת ים הוא יוסי אליהו, בן 17, תלמיד כיתה י"א בישיבת "אדרת". אחרי חזרתו הוא כתב לנו על חוויותיו.

"אל שדה התעופה, לקראת הטיסה שלי להונגריה, הגענו כל המשפחה שלי ואני. אני חושב שמאחד עד עשר התרגשתי בערך 20", הוא מספר, "לאט לאט כולם מגיעים לשדה התעופה, ואתה נזכר בפרצופים מוכרים מההכנה למחנה. מלא רגשות מציפים אותך, אתה עולה למטוס, ואז אתה מבין שמכאן זה מתחיל…

"נחתנו בשדה התעופה בבודפשט ונסענו למלון. למחרת טיילנו בבודפשט והיה לנו זמן לקניות, הכרנו אחד את השני וכך גם את הקהילה היהודית המצומצמת בעיר. חווינו את יום השבת עם יהודים מארצות הברית, גם עשינו איתם שיט ביום שישי ואף עשינו הבדלה על נהר הדנובה.

"ביום ראשון נסענו למחנה. מספיק היה להכניס את הרגל לשער המחנה כדי שחיוך גדול ולא מוסבר יעלה על הפנים. בימים הראשונים התרגלנו למחנה ואז התחיל כל הכיף: טיול אופניים, קירות טיפוס, פארק אתגרי ועוד חוויות רבות וטובות. החוויה שאזכור כל חיי היא הרגע שהגענו למחנה וראינו כל כך הרבה נערים ונערות שהם יהודים כמונו, אבל לכל אחד יש את הדרך שלו. נתנו לנו זמן כדי להכיר אנשים חדשים ולשמוע מי הם. מישהי סיפרה לי שאמא שלה נפטרה לפני שנה וקצת, ורק בהלוויה היא ראתה משהו מוזר מבחינתה. קבר אחר, תפילה לא מוכרת, דברים שלא ראתה או שמעה עליהם אף פעם. היא שאלה מה זה ואמרו לה: 'את יהודיה'. בסופו של יום, החוויה הייתה מדהימה ואני לא אהסס לחזור לשם גם בשנה הבאה בעזרת ה'".

יוסי-אליהו-הונגריה650

פורסם על ידי