משחק הפטאנק כבש את גמלאי בת ים

משחקים פטאנק

משחקים פטאנק

רבים מתושבי בת ים לא יודעים, אך ברחבי העיר קיימים לא פחות משלושה מגרשי פטאנק. המדובר במשחק כדור תחרותי אשר הומצא בצרפת לפני קצת יותר ממאה שנה. המשחק משלב יכולת חשיבה, קואורדינציה וטקטיקה, והוא אחד מענפי הספורט הבודדים בהם רשאים גברים ונשים להתחרות בצוותא באותה קבוצה או זה מול זה.

שלושת מגרשי הפטאנק נמצאים בטיילת (סמוך לפארק המגלשות הכחולות מול רחוב בן גוריון 127) וברחוב דוד רזיאל בעיר. אברהם ציוני בן ה-76 היה הראשון ששיחק פטאנק בבת ים לפני כשבע שנים. "בהתחלה שיחקתי לבד, ולאט לאט התחילו לבוא אנשים. תודה לאל עכשיו יש שלוש קבוצות בבת ים".

"לפני כשבע שנים צוין בבת ים יום ספורט לגמלאים מטעם העירייה, הבית שלי משקיף על מגרשי הפטאנק והם היו חדשים. זה עניין אותי אז ירדתי למטה", הוא נזכר בהיכרותו הראשונה עם המשחק, "הסבירו לי את המשחק ואהבתי אותו. בהמשך שלחו לנו מדריך שלימד אותנו את יסודות המשחק, שיטות משחק וכיצד לזרוק כדור כמו שצריך. מאוד חיבבתי את זה".

באנר-אמצע-כתבה-רלי---ניסיון

מדובר במשחק תחרותי בו נערכת אליפות ארצית ואף עולמית. קבוצות הפטאנק מבת ים זכו להישגים מרשימים בשתי תחרויות ארציות עד כה. למרות שהמשחק פונה לכל הגילאים, בבת ים שלוש הקבוצות מורכבות מגמלאים.

"זהו משחק מאוד מהנה. אולי לא כל גמלאי בבת ים יודע על קיומנו, ולכן אני אני קורא לאנשים להצטרף אלינו. מבחינתי זה זמן לכל דבר, אני הולך למגרש אז ישנה הליכה, אני משחק וזה ספורטיבי להתכופף, להרים ולזרוק, ויש אינטראקציה עם הקבוצה שהופכת להיות חבורה לכל דבר. אנחנו מדברים וצוחקים ואני מאוד נהנה וכך כולם. יש אצלנו אדם בן 90 שמשחק ולא מחמיץ אף אימון".

רוצים להתנסות בפטאנק? מוזמנים להגיע למגרש בטיילת, מול רחוב בן גוריון 127, בימים א'-ה', בין השעות 20:00-23:00. הכניסה חופשית.

פורסם על ידי