מורה מרמות זכה במקום השלישי בתחרות כתיבת סיפורים

עמיר רנרט | צילום אלבום פרטי

עמיר רנרט | צילום אלבום פרטי

עמיר רנרט, מורה בבית הספר השש-שנתי "רמות", זכה במקום השלישי בתחרות "סיפורי מתמחים" המיועדת לעובדי הוראה בשנתם הראשונה. הפרס: 2,000 שקלים המוענקים בטקס חגיגי בהשתתפות בכירי משרד החינוך.

"אני בחרתי לכתוב על יומי הראשון בבית הספר", מספר רנרט, "עליתי במדרגות אל כיתה י' שנמצאת למעלה, היו לי הרבה מדרגות לעלות, שזימנו הרבה מחשבות. פתאום צצו לי מחשבות ספונטניות האם אני מתרגש כמו בבר מצווה שלי או בחתונה שלי או בלידת בני. באחת הקומות נקלעתי לחבורת בנות, שמעתי את הסלנג שהעיר אותי, ובדרך אני נזכר בדברים מהילדות, מהבית שלי ועוד. זה סיפור על זיכרונות שצצו בדרך לכיתה הראשונה שלי בבית הספר והוא נקרא 'הדרך'".

רנרט, בן 32, מלמד ברמות זו השנה השנייה את אשכול תרבות (תנ"ך, ספרות ופילוסופיה). "הזכייה מאוד הפתיעה אותי, אני לא יודע כמה הסיפורים שלי באמת שווים וזה כיף לקבל הערכה שכזו". לדבריו, עולם הכתיבה אינו זר לו. רנרט כתב ותרגם מחזות ואף שיחק בסרטים כמו "אבשלום" ובסדרות כמו "סרוגים".

"אני בא מעולם התאטרון", הוא מספר, "הופעתי, ביימתי, ועשיתי הסבה להוראה כי עניין אותי לעסוק באנשים אחרים ולא בי. כשהפכתי לאיש משפחה רציתי שהזרקור יעבור ממני, וילדים ונוער היה מקום אידיאלי".

התלמידים קראו את הסיפור שלך?

"האמת שלא, אבל סיפרתי לתלמידים על הזכייה והם מאוד שמחו בשבילי".

איך אתה מסכם בינתיים שנה וחצי של הוראה?

"אני מאוד נהנה ללמד. כיף להתעורר בבוקר ולדעת שאתה הולך לפגוש תלמידים ללמד אותם. אני בטוח בעצמי במקום הזה ואני אוהב את אווירת חדר המורים ברמות, אני שמח שבחרתי ללמד כאן".

פורסם על ידי