הרובוטים של תלמידות תיכון בית וגן

צילומים באדיבות בית וגן

צילומים באדיבות בית וגן

בתיכון בית וגן יזמו פרויקט חדש בשם "ספארק", במסגרתו תלמידות בית הספר מתנסות בעקרונות התכנות תוך כדי משחק. בית הספר בסיוע עיריית בת ים ורשת דרכא אף רכש רובוטים לתלמידות בית הספר אשר משולבים במהלך שיעורי מדעים. הרובוט, בשם "ספרו", הוא הכדור הרובוטי הראשון בעולם, הפועל באמצעות אפליקציה ומאפשר חידוד הידע במקצועות הפיזיקה, מתמטיקה, הנדסה ותכנות.

מעיריית בת ים נמסר כי הפרויקט הייחודי והחדשני הזה מאפשר העשרה בתחומי המדעים המדויקים "דרך הידיים", באמצעות התנסות בפעילויות אינטראקטיביות מאתגרות בהן עוברות התלמידות תהליך למידה ייחודי וחווייתי. הרובוט משלב מוטוריקה עדינה וחשיבה יצירתית, ומפתח יכולות אנליטיות, דרכי חשיבה מגוונות, חדשנות, חשיבה ביקורתית, פתרון בעיות, וזאת תוך כדי שיתוף פעולה ועבודת צוות.

תלמידות650

באמצעות קישור לאפליקציה על ידי מכשיר הסמארטפון או טאבלט, הרובוט יודע לזהות את שם כל תלמידה ואת התוכנית שהיא תכנתה עבורו. הרובוט זוהר בצבע נבחר וכך מזהה כל תלמידה את הרובוט המייצג אותה.

טובי ברק, מנהלת תיכון בית וגן, אמרה: "מטרת הפרויקט היא יישום, ניתוח ובניית גרפים בפיזיקה לצד תכנון נכון של תנועה וכוח החיכוך. מטרה נוספת היא תכנות על ידי שפת תכנות (סקראץ׳) המיושמת במהלכים שונים ומתוחכמים של הרובוט ובשיפור הטכנולוגיה והיכולת המטה קוגניטיבית שלו. הלמידה עם הרובוטים החלה לפני כחודשיים, ולאחר שהתלמידות תלמדנה היטב אנו נזמין את הקהילה אלינו ליהנות וללמוד מפעילות הרובוטים בהנחיית התלמידות".

תלמידה650

פורסם על ידי