היחידה לעבודה קהילתית מגייסת מתנדבים

הפעילים משתי הקבוצות בכנסת | צילום: ישי ויסמן

הפעילים משתי הקבוצות בכנסת | צילום: ישי ויסמן

היחידה לעבודה קהילתית בבת ים, בניהולה של נעמה בינסקי, מגייסת בימים אלה מתנדבים לשני פרויקטים קהילתיים מרכזיים – סיוע לנשים שהחלו בהליך גירושין, וסיוע לבעלי חובות ופושטי רגל.

הפרויקט הראשון מסייע לנשים מתגרשות, שלא תמיד יודעות את זכויותיהן כאמהות חד הוריות ולמי לפנות כדי לקבל עזרה. "מדובר בקבוצה בשם 'דלת לחופש', המורכבת מאמהות חד הוריות. היא פועלת מזה שנה בבת ים ומנוהלת על ידי מנחה לשינוי מדיניות ומלווה על ידי", אומרת חן גלבוע, עובדת סוציאלית ביחידה לעבודה קהילתית, "יחד עם הקבוצה עשינו תהליך של למידה, איך אנחנו כאזרחים יכולים להשפיע על המציאות. שמענו מהקבוצה מה הצרכים של אמהות חד הוריות ומתוך הצרכים שעלו, הבנו שיש צורך בשירות מקומי בעיר בת ים לאמהות חד הוריות".

התהליך הקבוצתי, מספרת גלבוע, היה מפרה ומשמעותי. "זו קבוצה של נשים לביאות, נשים שבזכותן בעצם כל זה יוצא לפועל, בזכות הפעילות שלהן אנו יודעים מה אמהות חד הוריות צריכות ואיך בעצם לעזור להן". השירות, מספרת גלבוע, כולל ארבע תחומים עיקריים. "עיקר השירותים הם לאמהות למתבגרים, כי לאמהות לילדים קטנים יש הרבה קבוצות סיוע. בנוסף, אנו מסייעים בייעוץ תעסוקתי, תמיכה רגשית לאם ולילדים ומתן שירות במחירים מסובסדים כמו סיוע בשיעורי בית בעלות נמוכה. בכך סייעה לנו חברת המועצה אסתר פרון. אחד הקשיים הכי גדולים שעלו בקבוצה זה שנשים לא ידעו למי לפנות בתוך תהליך הגירושין. אז העלינו רעיון שאישה שעברה כבר הליך גירושין ויודעת במה זה כרוך, תייעץ לאישה שעוברת את ההליך הלא פשוט הזה, תתמוך בה ותהיה שם בשבילה".

נשים שיתנדבו להיות סוג של משענת עבור המתגרשות, תעבורנה קורס בן 20 מפגשים בו יקבלו הכשרה בנושא מיצוי זכויות. "אנחנו מחפשים נשים שרוצות להתנדב, שהיו בתהליך גירושין ורוצות לתרום מהידע שלהן וניסיון החיים שלהן לנשים שנמצאות בתחילת תהליך הגירושין וזקוקות לתמיכה הזו".

הפרויקט השני מסייע לתושבים המתמודדים עם חובות כבדים. "אנשים המתמודדים עם חובות או שעברו פשיטת רגל, מתקשים לפתוח חשבון בנק. ישנם עוד המון קשיים שלא פשוט להתמודד איתם", מסבירה גלבוע. כך, קבוצת פעילי החובות מבת ים קידמה את נושא מתן שירותים בנקאיים לבעלי חשבונות מוגבלים. עבודתם נעשתה מול בנק ישראל וועדת הכספים של הכנסת בליווי ח"כ רחל עזריה מסיעת "כולנו". הקבוצה שפעלה במשך כשנתיים קידמה את האכיפה והיישום של תקנה 422 של בנק ישראל הקובעת שחובה על הבנק להעניק לבעלי חשבונות מוגבלים את כל השירותים הבנקאיים למעט אשראי.

תושבי בת ים המעוניינים להתנדב באחד הפרויקטים מוזמנים להתקשר לטלפון 03-5556215/0 (שרה או חן).

פורסם על ידי