האמא נפטרה מסרטן, המשפחה זקוקה לעזרה

תמונת המחשה | צילום שאטרסטוק

תמונת המחשה | צילום שאטרסטוק

משפחה מבת ים שאיבדה ביום חמישי האחרון את אם המשפחה, בת 38, לאחר מאבק ממושך במחלת הסרטן, זקוקה לסיוע מיידי. בדירה נותרו האב ושני ילדיהם הקטנים, ילדה בת 9 וילד בן 6.

מקורבים למשפחה מספרים כי לפני כשמונה חודשים פוטר האב מעבודתו ומאז סעד את אשתו יום ולילה. ללא הכנסות צברה המשפחה חובות רבים וכעת היא חסרת כל וזקוקה לסיוע. "הם מאוד עצובים, יש הרבה כאב בעיניים שלהם", מספרת תושבת העיר רינת לוי, גננת במקצועה, שנחלצה למענם והצליחה לגייס לא מעט אנשים טובים שיסייעו להם. "האמא נפטרה רק ביום חמישי אז הכל טרי וקשה. מדובר במשפחה דתית שעלתה מטורקיה. הם מאוד ביישנים, אנשים צנועים וטובים".

לוי מספרת כי "הבית שלהם נורא דל, הם ישנים על מזרנים דקים. אין בבית ספרייה, ומאוד יעזור אם מישהו יוכל לתרום ספריה כדי שיהיה לילדים מקום להניח ספרים ולעשות שיעורים. היום אנשים טובים עשו בשבילם קניות בסופר וטוב שכך. לא היה בבית שמפו, מרכך או סבון. המקרר ממש ריק ונקרע לי הלב".

לדברי לוי, האב סיפר כי בעבר נתמכו על ידי עובדת סוציאלית. "אנחנו נדאג לערב את הרווחה, לראות מה הם יכולים לעשות, אבל בינתיים צריך לדאוג למשפחה, אי אפשר להשאיר אותם ככה. כשביקרתי בבית בדקתי בדיוק מה נדרש וגם שאלתי את המשפחה. דרושים להם חומרי ניקוי והיגיינה, נעליים לילדים, הילדה במידה 37 והילד 36. הם מסתובבים בנעליים מרופטות. צריך בגדים לבן מידה 12 במכנסיים וחולצה 10, והבת מידה 14 בחצאית ובחולצה 18. הם גם זקוקים למשחקי קופסה ומשחקי חשיבה. הילדה אמרה שהיא אוהבת חוברות לימוד אז חוברות לכיתה ד'-ה', טושים, צבעים. את הילדה שאלתי מה היא הכי רוצה אז היא אמרה שרשרת עם השם שלה באנגלית. מיד התקשרתי לחברה שלי שהיא מעצבת והיא כבר מכינה לה במתנה. הם כמובן צריכים עזרה כספית, כשהגעתי לבית היו בו שתי מדריכות מבני עקביא כי הילדה חניכה שם, והיא נדרשת לשלם 290 שקל דשי רישום ו-50 שקלים עבור טיול לונה פארק. מיד אמרתי להן לרשום אותה, כולנו נדאג שהיא תצא לטיול".

לוי אומרת עוד כי בקרוב יתחיל האב לעבוד במקצועו. "חלק מהעזרה היא באמת לדאוג שהוא יצליח לפרנס את הבית. ביקשתי ממנו את כל הניירת של החובות כדי להבין בכמה כסף מדובר ונדאג שהוא יתחיל מאפס, ללא מינוס. הם לא משפחה גדולה ואין ממי לבקש עזרה. האבא נורא התבייש בהתחלה, אבל כשהבין שאנחנו לא הולכים לשום מקום ובאמת רוצים לעזור הוא נפתח. בהתחלה הוא לא רצה לקבל דבר מאיתנו, אבל הבין שאנחנו כאן בשביל הילדים. הלוואי שתמיד נהיה בצד הנותן".

מעוניים לעזור או לתרום? פנו לרינת לוי: 050-5700431.

פורסם על ידי