דרושים גמלאים מבת ים להתנדבות במערכת החינוך

תמונת המחשה: יעל בוץ

תמונת המחשה: יעל בוץ

בעמותת "ידיד לחינוך" בבת ים זקוקים למתנדבים נוספים. "בעמותה שלנו גם הילדים שמחים ומאושרים וגם המתנדבים. הם תורמים מזמנם וחשים מלאים ועשירים", אמרה השבוע שרית אבן זוהר, מנהלת בי"ס יגאל אלון לשעבר ורכזת העמותה.

עמותת "ידיד לחינוך", זוכת פרס נשיא המדינה ופרס זוסמן למצוינות חברתית, נוסדה בשנת 2007 והיא מפעילה גמלאים מתנדבים במערכת החינוך. "הם מסייעים לתלמידים בתהליך הלמידה", מסבירה אבן זוהר, "מה שמיוחד לנו זה שבכל יישוב יש רכזת מטעמנו, שמרכזת את כל המתנדבים. אני עושה זאת בבת ים, בהתנדבות כמובן, כשבעצם יש לי שתי מטרות: לשפר ולהטיב את חייהם של המתנדבים – יש להם המון ידע וניסיון מהם הם יכולים ללמד, והמטרה השנייה היא לעזור למערכת החינוך ולעזור לתלמידים".

אבן זוהר מספרת שמדובר בהתנדבות בת ארבע שעות שבועיות, אם כי רוב המתנדבים הרחיבו את שעות פעילותם. "יש כאלו שבאים לביה"ס לשש שעות, יש כאלו שבאים פעמיים ושלוש בשבוע, כשהמטרה היא לחזק את המסוגלות של התלמידים מבחינה רגשית, נפשית וחברתית וגם לחזק אותם בלימודים", היא אומרת. "יש לנו מתנדבת ניצולת שואה, בת מעל 80, ששכלה את נינה ולפני שנה שכלה את בתה. אני כל הזמן מופתעת ממנה, היא מקרה נדיר של נתינה ואהבה. אני שואלת אותה 'איך את ממשיכה להגיע' והיא מספרת שכל אדם מהצוות רוצה להכין לה קפה והיא עונה שקפה יש לה בבית, היא זקוקה לחיבוק של הילדים. זה סיפור מדהים, היא משהו מיוחד.

"יש לי מתנדב שהיה יושב ראש ועד ההורים כשאני הייתי תלמידת בית ספר, אני שכנעתי אותו להתנדב והוא הסכים ללמד מתמטיקה פעם בשבוע ב'ראשונים'. היום הוא עושה את זה שלוש-ארבע פעמים בשבוע, זה פשוט ממלא  אותו ועושה לו טוב".

אתם גמלאים שמעוניינים להתנדב? יש להתקשר לשרית אבן זוהר: טל: 052-3350-966.

הכל בהתנדבות. שרית אבן זוהר

הכל בהתנדבות. שרית אבן זוהר

פורסם על ידי