גם סבא אברהם וסבתא שושנה יצאו לחופש הגדול

שושנה ואברהם, תלמידי אורט רמת יוסף

שושנה ואברהם, תלמידי אורט רמת יוסף

עשרות אזרחים ותיקים בבת ים, בני 65-85, סיימו היום (שישי) רשמית את לימודיהם בבית הספר. המדובר בפרויקט מיוחד של עיריית בת ים בשיתוף המשרד לאזרחים ותיקים במסגרתו נפתחו בעיר שתי כיתות לתלמידים ותיקים – האחת בתיכון "אורט רמת יוסף" בה הפרויקט מתקיימים מזה שלוש שנים, והשנייה בתיכון "דרכא המר" שם הפרויקט מסיים את שנתו ראשונה.

לאור הצלחתו של הפרויקט, בשנה הבאה ייתכן כי תיפתח כיתה שלישית. ה"תלמידים" נהנים מלימודי ספרות, אנגלית, היסטוריה, גיאוגרפיה ואף קשר בין דורי המתרחש בעת לימודיהם בבית ספר בו לומדים מטבע הדברים בני נוער.

אחד המסיימים הוא אברהם אלבלח, בן 74, גמלאי של תע"ש, אבא לשלושה וסבא ל-12 נכדים. אברהם למד בתיכון אורט רמת יוסף, וכך הוא סיכם היום את לימודיו בשנה החולפת: "הלימודים מאוד מעניינים, הקבוצה מגובשת והמורים מצוינים. אני אוהב את כל המקצועות אבל מתעניין במיוחד בלימודי היסטוריה. הגעתי לפרויקט לפני כשלוש שנים ואני נהנה מכל רגע. זה משמן לי את הצירים והגלגלים במוח, משאיר אותי חד וצעיר, אני הרי לומד בבית ספר תיכון", הוא אומר בחיוך ומוסיף, "הקטע הטוב הוא שאין שיעורי בית ואחר הצהריים פנוי לנכדים. בכל זאת אנחנו סבים וסבתות. אני כבר מחכה לשנה הבאה".

תלמידה אחרת שסיימה ללמוד באורט רמת יוסף היא שושנה אילוז, בת 73, אמא לשלוש בנות וסבתא ל-11 נכדים ונינים, פעילה ומתנדבת. בעבר ניהלה את סניף זהבי לסיוע למשפחות ברוכות ילדים, והיא פעילה בהקמת כיתות הוותיקים. "הרעיון הוא נהדר", היא אומרת, "אנחנו לומדים מקצועות ממורים ברמה מאוד גבוהה. מקבלים אותנו מאוד יפה המנהלת יהודית לוי וכל הצוות. חשוב שאנשים מבוגרים לא יישארו בבית, שיעסקו בהרבה פעילויות וילמדו".

תושבים ותיקים המעניינים להצטרף לפרויקט בשנת הלימודים הבאה, יוכלו להירשם בחודש אוגוסט במחלקה לשירותי חינוך קהילתיים באגף החינוך (טלפון: 03-5556408).

צילום: שאטרסטוק

צילום: שאטרסטוק

פורסם על ידי