גישור בחיפה – הגעה לפתרון באווירה טובה

גישור בחיפה – הגעה לפתרון באווירה טובה

מהו גישור?

הליך גישור הוא הליך שנועד ליישב סכסוך באופן היעיל והמיטיב ביותר עם הצדדים לו – הן בפן הכלכלי והן בפן הנפשי. הגישור מחליף לרוב הליך משפטי שיכול להתארך זמן רב, שלא ניתן לדעת מה יהיה בסופו ושיכול לגבות מחירים רבים משני הצדדים לו ואף מצדדים שלישיים קשורים. במהלך הליך גישור בחיפה תקבלו ליווי מידי גורם מקצועי עד להגעה לפתרון שיהיה מקובל על כלל הצדדים בסכסוך, תוך התחשבות באינטרסים השונים הקשורים. בנוסף, הליך זה יוכל לקבל תוקף של פסק דין, כך שיהיה סופי בדיוק כמו הליך משפטי.

למי מיועד הליך גישור?

הליך גישור נועד לכל אדם או גוף הנמצאים בסכסוך ומעוניינים ליישבו ללא צורך בהגעה לבית-המשפט ובניהול הליך ארוך ומייגע, שמצריך בירוקרטיה רבה ובעל עלויות גבוהות. הליך הגישור יכול להתאים לצדדים בסכסוך משפחתי כגון בני זוג או אחים, למעסיק ועובד שנקלעו לקונפליקט, לשותפים עסקיים ועוד. חשוב לציין שהגישור מיועד לאנשים שמסכימים מרצונם החופשי לנהל שיח על המחלוקת שהם נקלעו אליה בעזרתו של גורם מגשר, ובנוסף לכך מסכימים ומוכנים להגיע באמצעות שיח זה לפתרון קבוע, סופי ומיטבי.

מהם יתרונותיו של הליך הגישור?

הליך הגישור בעל יתרונות משמעותיים בהשוואה להליך משפטי. הליך זה יוכל לחסוך לכם הן משאבים כלכליים והן משאבים נפשיים בשל ניהולו באופן נעים ומכבד, שבסופו מגיעים לפתרון שמוסכם על הצדדים. פתרון מוסכם זה מגן על הצדדים מפגיעה משמעותית בצד אחד או יותר לסכסוך, פגיעה שיכולה להתרחש כאשר מתקבלת הכרעה בבית-משפט. הליך הגישור יוכל להתחשב באינטרסים ובשיקולים שונים הקשורים ליחסים בין הצדדים, שאינם בהכרח קשורים קשר ישיר לסכסוך המסוים אך כן בעלי השפעה עליו. לכן, ביכולת ההליך להגיע לפתרון הולם בשונה מהליך משפטי ששם לנגד עיניו את הסכסוך המסוים בלבד.

בנוסף, ביכולתו לחסוך זמן רב משום שההליך וההגעה לפתרון באמצעותו נעשים בזמן קצר יותר מניהול הליך משפטי. כמו כן, בהליך זה הצדדים מגיעים להחלטה על פתרון שמוסכם על שניהם ובכך מתאפשרת שמירה על יחסים טובים בין הצדדים. כפועל יוצא, הליך הגישור מביא לוודאות וביטחון מסוימים – הפתרון אליו מגיעים צריך להיות מוסכם על שני הצדדים, ואינו נכפה עליהם.

מה מתרחש במהלך הליך הגישור עצמו?

הגישור כולל שיח משותף של הצדדים, באמצעות המגשר שמהווה גורם ניטלי. הגורם המגשר מקיים הן שיחות פרטיות עם הצדדים, והן שיחות משותפות כדי להבין את הסכסוך באופן הטוב ביותר. לאחר מכן, תתקיים שיחה משותפת בה המגשר יוכל לעזור לצדדים להבין את נקודת המבט של השני, ומתוך כך למצוא פתרון שיענה על הצרכים והאינטרסים של שניהם. לבסוף, הפתרון שיימצא יוכל להיות מנוסח כהסכם בין הצדדים, שמטרתו להיות מענה לקונפליקט ולהיות קבוע וסופי.

 

פורסם על ידי