גאווה גדולה לבת ים: נבחרת תיכון "חדש דרכא" זכתה בתחרות רובוטיקה בינלאומית

נבחרת הרובוטיקה של דרכא | צילום: דוברות

נבחרת הרובוטיקה של דרכא | צילום: דוברות

הישג מרשים ונפלא לתיכון "חדש דרכא" בבת ים: זכייה במקום הראשון והשני וייצוג העיר לראשונה בתחרות FRC היוקרתית

17 תלמידי כיתות ט'-י"ב מתיכון "חדש דרכא" בעיר בחרו להתמקצע במסגרת לימודי העשרה בתחום לא שיגרתי – רובוטיקה. ביום חמישי שעבר הם עשו היסטוריה, והיו לנבחרת הרובוטיקה הראשונה שייצגה את העיר וזכתה במקום ראשון בקטגוריה של קבוצות חדשות ומקום שני בקטגוריה של עבודת צוות, בתחרות FIRST Robotics Competition שנערכה במסגרת ארגון FIRT – גוף בינלאומי ללא מטרות רווח המעודד בני נוער לעסוק במדע וטכנולוגיה, ומקיים מידי שנה תחרויות שונות בתחום לתלמידי בית ספר יסודי, חטיבות ביניים ותיכונים ברחבי העולם.

חלי ביטון מנהלת התיכון ואילנה חנני מנהלת החטיבה החליטו להרים את הכפפה לאור ההתעניינות הגוברת בקרב התלמידים בנושא, ויזמו אתגר לא פשוט בכלל – לשלוח לראשונה נציגים מבת ים לתחרות היוקרתית, המתקיימת כבר 13 שנה.

התחרות החלה כבר בחודש ינואר – מדי שנה בחודש ינואר הארגון שולח משימה, ועל הקבוצות מוטלת האחריות לבנות בתוך שישה וחצי שבועות בלבד רובוט הנבנה על פי חוקי התחרות, המסוגל לבצע את המשימות הנדרשות במהלך התחרות. לשם התחלת המשימה כל קבוצה מקבלת ערכת כלים בסיסית, שתסייע בבניית הרובוט.

במהלך העבודה הקבוצה התחלקה לתת-קבוצות, שכל אחת מהן עסקה בפן אחר בבנייתו של הרובוט, תכנותו, בניית אתר אינטרנט לקבוצה, וכן הלאה. בסופו של דבר, אמור הרובוט לעמוד בשלוש משימות עיקריות: פעולה אוטונומית שנקבעת כחלק מהמשחק (ללא כל עזרת מגע אנושי) כגון קליעת סלים, משחק ידני (בו מפעילים את הרובוט חברי הקבוצה) ויכולת ביצוע משימת הבונוס, כגון עלייה על רמפות והרמת רובוט אחר.

מעיריית בת ים נמסר כי התלמידים זכו לאורך כל הדרך לעזרה וליווי של המורים המשמשים להם כמנטורים ומסייעים בגיבוש הקבוצה ובניית הרובוט. ההורים מצדם נרתמו בהסעות, בייעוץ ובהשגת תמיכה כספית מחברת רובוטים. גם בעלי עסקים ובעלי מלאכה בעיר נרתמו למבצע ועזרו בעבודות ריתוך, חיתוך ועוד.

 

פורסם על ידי