בן 17 מבת ים השתתף במשלחת נוער מד"א לפולין

אלכס חן (מימין) | צילום: משה גלבשטיין, מד"א

אלכס חן (מימין) | צילום: משה גלבשטיין, מד"א

אלכס חן, בן 17 מבת ים, מגיש עזרה ראשונה במד"א ותלמיד כיתה י"ב ב"אורט רמת יוסף", יצא לאחרונה עם משלחת נוער מד"א לביקור היסטורי בפולין.

מזה שנים יוצאת משלחת נוער מד"א לפולין לקראת יום השואה. גם בשנה זו יצאה משלחת בת 19 בני נוער וארבעה מבוגרים מלווים לסיור על אדמת פולין, וייצגה בכבוד את ארגון מד"א ואת בני הנוער בישראל. במהלך המסע ביקרו חברי המשלחת במחנות הריכוז וההשמדה שבקרקוב, באושוויץ – בירקנאו, בקטוביץ', בפלאשוב, בקילצה, במיידנק ובוורשה. מתנדבי נוער מד"א ביקרו במקומות היסטוריים נוספים בפולין, ובהם אנדרטת רפפורט, אנדרטת הלב השבור, בית הכנסת בטיקוצ'ין, בית הכנסת הגדול בנוז'יק ועוד. במהלך המסע הדליקה יפעת גלזמן, אחראית נוער ארצית במד"א, משואה טקס ביער לופוחובה בנוכחות כלל משלחות הנוער בפולין.

משלחת נוער מד"א

משלחת נוער מד"א

"הייתה לי אפשרות לבחור – לצאת למסע עם ביה"ס או עם מד"א, ובחרתי לצאת עם מד"א כי אני מרגיש שיש לזה ערך מאוד גדול", מספר אלכס חן. "השואה הייתה רצח עם, ולעמוד שם כמתנדב במד"א זה ניצחון. אנחנו מצילים חיים באופן יומיומי ולבוא ולהיות שם עם המדים האלו באושוויץ, בקרקוב, בגטו ורשה, בטרבלינקה, היה מדהים ומרגש. עוד דבר שהשפיע על הבחירה זה שמדובר בחבר'ה מאוד איכותיים. אני מרגיש שהמסע תרם לי המון. המסגרת שדרכה יצאתי תרמה ותורמת לחוויה שמעצבת את האישיות שלי כאדם ותורמת לי נפשית. המסע הזה הכניס את החיים הפרטיים שלי לפרופורציה. אם יהיו לי מטופלים ניצולי שואה, אני בטוח שיהיה לי קשר עמוק יותר אליהם, אני אבין יותר טוב מה עבר עליהם. ראיתי מה שהם עברו".

מנכ"ל מד"א, אלי בין, מסכם: "משלחות מד"א, הבוגרים והנוער, מייצגים בכבוד על אדמת פולין מדי שנה את הארגון בפרט ואת העם היהודי בכלל. חשיבות ביקור המשלחות בפולין הוא עצום, ואין ספק כי מדובר בחינוך ראוי והכרחי לדורות של נוער ישראלי, שעליהם לזכור ולא לשכוח. מד"א, כארגון שמציל חיים ומהווה את הארגון ההומניטרי המשמעותי ביותר בישראל, מציב לעצמו למטרה ללמד את בני הנוער שאסור לעמוד שותקים אל מול זוועות המתרחשות סביבנו".

משלחת-650צילום-דוברות-מדא-(3)

פורסם על ידי