אתגר הקופסה של תלמידי ביה"ס "בן גוריון"

צילומים: דוברות העירייה

צילומים: דוברות העירייה

כולנו שואפים לעולם טוב יותר, ירוק יותר, בריא יותר ואיכותי יותר. בבית הספר "בן גוריון" בבת ים החלה יוזמה משותפת של תלמידים והמורים למען שיפור הסביבה ושמירה על אורח חיים בריא. במסגרת פעילות שזכתה לשם "אתגר הקופסה" לומדים התלמידים על השילוב בין חינוך לתזונה בריאה, חשיבה ירוקה והעשרת השפה.

במסגרת היוזמה, הנהלת בית הספר חילקה לתלמידים קופסאות אוכל מחולקות, בהן מקום לפרי או ירק ומקום נוסף עבור כריך לארוחת עשר. הרעיון מאוחרי חלוקת הקופסאות הוא לבטל את השימוש בשקיות ניילון ופלסטיק חד פעמיות, שהשימוש בהן מזיק לסביבה. החלטה נוספת שהתקבלה בבית הספר היא לשלב בין התכנית "שיר של יום" של משרד החינוך עם אורח חיים ירוק ובריא. כל יום לימודים נפתח בשיר שאותו כל התלמידים שרים, ומיד אחר כך אוכלים יחדיו פרי/ירק שהביאו עימם לכיתה.

ליוזמה התגייסו גם חברי המועצה הירוקה של בית הספר, אשר ערכו תחרות במהלכה עברו מידי יום בכל הכיתות ובדקו כמה תלמידים הביאו אוכל בריא בקופסה תקנית שלא מכילה אריזות ניילון. המועצה הירוקה של בית הספר פועלת זו השנה השלישית ואחראית על נושא איכות הסביבה אותו חרט בית הספר על דגלו. המועצה הירוקה נפגשת אחת לשבוע עם רכז נושא איכות הסביבה בבית הספר ומורה למדעים. בפגישות אלו נקבעים הנושאים שעל הפרק בבית הספר וכיצד הם יטופלו – כמו יוזמת "אתגר הקופסה".

אוכל650קופסה650

פורסם על ידי