ארגון "ישראל חופשית" יכשיר מנהיגים קהילתיים מבת ים

ארגון "ישראל חופשית" יכשיר מנהיגים קהילתיים מבת ים

בחודש אפריל תחל לפעול בבת ים תכנית "תשתית" לשינוי חברתי מטעם הארגון "ישראל חופשית". לדברי מנהל התכנית אייל אקרמן,

תכנית "תשתית" מספר מטרתה להכשיר אזרחים להיות מנהיגים קהילתיים. "התכנית קיימת מזה שלוש שנים והיא באה מרצון להכשיר אנשים שאכפת להם בתחום השינוי חברתי", הוא מסביר, "התכנית מתקיימת בכעשר ערים ברחבי הארץ כמו הרצליה, ת"א, חולון ומחודש אפריל גם בבת ים. "אנו עורכים מיונים ו-20 אנשים נבחרים להמשיך אתנו. בתכנית בת החודשיים הם לומדים את הבסיס של איך עובדת התקשורת בישראל, איך בונים תכנית עבודה, איך יוצרים אסטרטגיה שיווקית ואיך מניעים פעולה. אנחנו נותנים להם כל כלי שאתו אפשר לעשות שינוי אפקטיבי בחברה".

ומה קורה לאחר סיום התכנית?

"כל הבוגרים משתלבים במערך שלנו, של סוכני השינוי. אנחנו מציעים להם הכשרות וסמינרים במסגרת הארגון, ישנן הצעות עבודה וחממה ליזמות חברתית".

אתם מטווים עבורם את הדרך מבחינה רעיונית או שיש להם חופש פעולה?

"הם בהחלט רשאים ליזום בעצמם, אנחנו נותנים יד פתוחה אך נתמוך רק ביוזמות בר קיימא, שיש סיכוי להוציאן אל הפועל וכמובן, לא ביוזמות גזעניות".

לדברי אקרמן, "הארגון הוא על-מפגתי אזרחי שעוסק בענייני דת ומדינה בישראל. אנחנו מייצגים את הרוב הדומם בישראל".

מיהו הרוב הדומם?
"כל האנשים שרוצים לראות פה מדינה שפויה. אנחנו בראש ובראשונה מתעסקים בזהות היהודית של המדינה. ישנן הרבה דרכים להיות יהודי, יש הרבה זרמים, אורתודוקסים, חרדים, חילונים וכו' ואנחנו רוצים שהמדינה תאפשר ותעודד כל יהודי להיות שלם מהזרם שלו, שיהיה מסוגל לנהל את אורח חייו ובמקביל לקבל זכויות אזרח בסיסיות כמו להתחתן כל אדם בדרכו, שתהיה כאן תחבורה ציבורית שבעה ימים בשבוע, שגם זוגות חד מיניים יוכלו להינשא ומאוד חשוב לנו לתת מקום שווה לנשים".

יש הרבה אנשים במדינה שאינם יהודים, איפה הארגון שלכם פוגש אותם?
"בהמון מקומות, אנחנו חושבים שהיהדות צריכה להיות מכילה ופתוחה גם לאנשים שאינם יהודים. כרגע המדינה לא מכירה בהם כאזרחים שווים, הם, אינם יכולים להתחתן והמדינה פשוט לא מכירה בזהות שלהם ובאהבה שלהם, קיים חוסר סבלנות וזה חייב להשתנות".

יש לכם נציגים בכנסת?

"אנחנו עובדים עם כל המפלגות שמוכנות לקחת חלק בעשייה שלנו. עבדנו עם יש עתיד, מרצ, ישראל ביתנו ועוד. אנחנו שמחים לעבוד עם כל מפלגה וחבר כנסת".

פורסם על ידי