אלבום תמונות: עצרת הזיכרון המרכזית בבת ים

צילומים: יואב פלי

צילומים: יואב פלי

כ-5,000 תושבים ובני משפחות שכולות השתתפו אתמול (ראשון) בעצרת הזיכרון העירונית המרכזית לחללי מערכות ישראל תשע"ז, שהתקיימה כמדי שנה בגן הניצחון בעיר. הטקס נערך במעמד ראש העיר יוסי בכר, שר הבינוי והשיכון יואב גלנט ומכובדים נוספים. את הטקס הנחה ד"ר אבשלום קור והשתתפו בו הזמר דודו טסה, להקת הנוער הייצוגית "קול הים" ומקהלת "רננים".

הטקס המרגש כלל קטעי קריאה ושירה לצד הצגת עדויות של חיילים שלחמו בחזית. כמידי שנה הוקראו והונצחו כל שמות החללים תושבי העיר אשר נפלו במערכות ישראל. בנוסף, הונחו 18 זרי זיכרון והודלקו נרות בידי ארגונים, מוסדות וכן תושבים באנדרטה שבגן. את תפילת היזכור הקריא הד"ר יעקב עזר, אחיו של גד עזרא ז"ל אשר נפל במבצע חומת מגן, בן 23 בנופלו. לפיד הזיכרון הודלק על ידי עו"ד אלדר מנור, אשר בנו דן מנור ז"ל נפל עם טביעת הצוללת אחי דקר. דן מנור ז"ל הותיר אחריו אישה ושני ילדים, את ילדו השני לא זכה להכיר. תפילת הקדיש הוקראה על ידי רון נטף, אחיו של יוסף נטף ז"ל מחיל השריון, שנהרג במלחמת ששת הימים בפריצה בגבעת האם לרמת הגולן, היה בן 22 בנופלו.

10-650

ראש העיר יוסי בכר אמר בדבריו למשפחות השכולות: "הם עוד לא הספיקו לפשוט את בגדי בית הספר וכבר לבשו עליהם את מדי הצבא ויצאו אל הקרב, נחושים להגן במחיר חייהם על העם והארץ. אומרים שהטובים תמיד הולכים ראשונים. ראשונים לצעוד בראש, ראשונים להסתער על כל איום, ראשונים לשים את טובתם האישית בצד. הילדים שלכם הם הטובים ביותר. הם הגיבורים, האמיצים וטובי הלב שבעם ישראל".

השר גלנט סיפר בין היתר על 12 לוחמי השייטת שנפלו לפני 20 שנה במבצע "שירת הצפצפה" (המוכר כאסון השייטת), עליהם פיקד זמן קצר קודם לכן. "הכרתי אותם כלוחמים וכקצינים. יחד ביצענו מבצעים רבים במקומות מרוחקים וקרובים. הערכתי אותם מאוד ואהבתי אותם, איש איש בדרכו הייחודית. הלוחמים הללו עזי הנפש הם בני כל הארץ הזאת. הם הגיעו מכל שדרות העם, מן העיר ומן הכפר, מן הקיבוץ ומן ההר, לחמו שכם אל שכם, כתף אל כתף".

12-650

אדיר בן משה, יו"ר ארגון בית יד לבנים בבת ים, דיבר בנאומו על הקושי שבמעבר בין יגון לשמחה, בין זיכרון לעצמאות ויחד עם זאת על הזכות שלנו לעמוד פה ולחגוג את עצמאותנו בזכות הבנים והבנות. בן משה דיבר על פעילות ההנצחה ושימור זכרם של החללים שנעשית ביד לבנים, בית יד לבנים וקרא לתושבים להגיע ולקחת חלק בפרויקטים נוספים של הנצחה. בסיום הטקס, תושבים רבים הגיעו אל האנדרטה להתייחד יחד עם שמות הנופלים המונצחים שם.

צילומים: יואב פלי

08-65001-65002-65003-65004-65005-65006-65007-65009-65011-65014-650

 

פורסם על ידי