איפה חוגגים את המימונה בבת ים?

המתוקים של משפחת ריימונד

המתוקים של משפחת ריימונד

היום בערב (שני) עם תום חג הפסח, יחלו חגיגות המימונה ברחבי הארץ, וגם בבת ים צפויים רבים להתענג על מופלטות ושאר מתוקים צבעוניים. לקראת אירועי מימונה, להלן 3 מהמימונות הבולטות שייערכו הערב בבת ים.

המימונה של משפחת אלחרר

גם השנה יערוך יו"ר המועצה הדתית בבת ים, בנימין אלחרר, את המימונה המסורתית אותה הוא מקיים בכל שנה. "השנה יצטרף אלינו סגן ראש העיר רפי ברנז, שלא עורך מימונה בגלל שהוא אבל על אביו. הזמנתי אותו אלי והוא יהיה אורח שלי", אומר אלחרר.

ברנז כמובן לא יהיה האורח היחיד במימונה של משפחת אלחרר, וצפויים להגיע אליה עשרות אורחים ובהם חברי כנסת, חברי מועצה ועוד. אלחרר: "חבר הכנסת יגאל גואטה יגיע, מנכ"ל המשרד לשירותי דת עודד פילוס, מנכ"ל 'אל המעיין' משה אילוז, ראש העיר יוסי בכר, חברי מועצה ועוד. חג הפסח מרחיק קצת כי כל אחד הולך על פי השגחות אחרות, יש אחד שאוכל אורז, אחד שלא, ומה שיש כאן זה איחוד, כולם באים למימונה וחוזרים לאותו חיבוק גדול ומברכים אחד את השני לקראת הקיץ. על השולחן יש סמלים של פריון כמו דג, של תבואה כמו קמח עם ביצים ועלים שנותנים הרגשה טובה. חשוב לנו לברך את כולם וכולם מוזמנים".

בית משפחת אלחרר, רח' הרב צבי יהודה 9, קומה 3 (החל מהשעה 21:45)

המימונה של משפחת ריימונד

עוד מימונה שרבים צפויים להגיע אליה היא זו שמתקיימת בבית משפחת ריימונד. "כל החיים אנחנו חוגגים מימונה, זה התחיל מאמא שלי שכל שנה ערכה מימונה בביתה, עד שאבי נפטר", מספרת אם המשפחה, חני, "בשנה שאבי נפטר לא עשינו חגיגה, רק מופלטות, למרות שבאו אנשים. מאז המימונה נערכת בבית שלי. אל המימונה מגיעים הרבה אנשים, יש תחלופה גדולה, יושבים קצת וממשיכים הלאה. אני צופה לפחות מאה אנשים ואפילו יותר".

איך מתכוננים?

"באהבה ובשמחה. דואגים שכל העוגות יהיו מסודרות עם הצלופן במגשים, את אלו שאפשר להכין בפסח כמובן. חלק יהיה רק בערב חג והמופלטות שאיתן מחכים. כשייצא החג נתחיל להכין את הבצק ולהתפיח. אמא שלי, שתיבדל לחיים ארוכים, מכינה כל שנה. זה אירוע מאוד משפחתי ומאוד חברתי, בשנים האחרונות אפילו עירוני. יש מוזיקה, אווירה טובה והרבה כיף. בין האורחים יהיו כמובן כל חבריי היקרים מנציגות ועדי ההורים בעיר. ראש העיר ופמלייתו צפויים להגיע אלי בסביבות השעה 22:30. כולם מוזמנים אלינו".

בית משפחת ריימונד, רח' אנה פרנק 19, קומה ראשונה, דירה 6.

מימונה עירונית

מחר (יום שלישי) בין השעות 12:00-14:30 תתקיים בגן העיר "חגיגת מימונה" עירונית. בתפריט: דיג'יי, הולכי קביים, סדנת בלונים ופסלים חיים. הכניסה חופשית ואת המופלטות תאלצו להביא מהבית.

לקראת חגיגות המימונה הערב, הודיעה עיריית בת ים כי היא לא תקיים אכיפה נגד מוקדי רעש בשעות מאוחרות – הן בבתי מגורים והן במקומות ציבוריים, אך קראה לתושבים "לאזן בין הזכות לחגוג לבין הקמת רעש סביר בשעות הלילה".

פורסם על ידי