איזה התרגשות: ילדי בת ים עולים לכיתה א'

איזה התרגשות: ילדי בת ים עולים לכיתה א'

פרויקט מיוחד של "בת ים פור יו": 15 ילדים מבת ים שיתחילו ללמוד מחר בכיתה א' והוריהם מספרים על ההתרגשות, המחשבות והחלומות שלהם לקראת היום הגדול בחייהם.

 

ליאל משה דבש

בן כמה: 6.8

בית ספר: ציפורי

מדברי האמא קרן: "אנחנו בהתרגשות שיא. ביום שני היינו באספת הורים וילדים ומאוד ציפינו לה. אמנם סיימנו לרכוש את הציוד לבית הספר כולל תיק עם ציור של כדורגל, אבל כל יום אנחנו רואים משהו חדש ולא עומדים בפיתוי. יאמר לזכותם בציפורי שהדרישות מאוד מינימליות, וכל זאת על מנת שלא תיווצר תחרות בין הילדים".

ליאל, למה אתה הכי מצפה בבית הספר? "אני מקווה להכיר חברים חדשים, לשחק בהפסקה בארגז החול וללמוד חשבון. אני רוצה ללמוד הרבה כך שאהיה גדול אוכל לעבוד בעבודה שמפעילים בה את המוח".

דניאל שבתאי

גיל: 6

בית ספר: ירושלים

דברי האמא שרי: "אין ספק שזו התרגשות גדולה כשהילדה שלך הקטנה כבר לא כל כך קטנה, שפרק חדש בחייה מתחיל. הלכנו יחד לקנות את הציוד לבית הספר, דניאל בחרה את הדברים שהיא אוהבת וגם את החולצות. היה לי מאוד חשוב לשתף אותה בקנייה ובהכנות, בעטיפת המחברות והספרים ובהכנת הקלמר. מקווה שהכל יעבור בצורה הכי נעימה. אני מאוד סומכת על דניאל שלי, היא ילדה מאוד נעימה וחברותית".

דניאל, לאיזה שיעור בבית הספר את הכי מצפה? "אני הכי מחכה לשיעור מוסיקה".

מימין לשמאל: אליאן חמדני, אגם אליהו, דניאל שבתאימימין לשמאל: אליאן חמדני, אגם אליהו, דניאל שבתאי

אליאן שלמה

גיל: 6.5

בית ספר: טבנקין

מדברי האמא נופר: "אתמול היה מפגש בבית הספר, היא קצת חששה, הוא היה ללא הורים ואחריו היא סיפרה שהמורה חמודה ויפה, הם שרו שירים והכירו קצת אחד את השנייה וזה מוריד קצת את הלחץ. אליאן טוענת שהיא לא מתרגשת אבל היא נורא מתלהבת מעטיפות המחברות וכל הציוד".

אליאן, ממה הכי נהנית בהכנות לכיתה א'? "הכי נהניתי להדביק את העטיפות ומהמדבקות של ברבי ושל נסיכות, לעזור לאמא".

ירין דהן

בן כמה: שש

בית ספר: ירושלים

מדברי האמא מורן: "אני ממש מתרגשת, יש לי ילדה בכיתה ד' וירין הוא האמצעי, זה נורא מרגש עבורי. אני בטוחה שאני אבכה ביום שישי. נראה לי שאני מתרגשת יותר ממנו. קנינו כבר את כל הציוד, הוא לא הכי מבין למה כל דבר משמש ומעניינים אותו רק צבי הנינג'ה שלו".

ירין, למה אתה הכי מצפה בבית הספר? "להכיר חברים חדשים מהכיתה".

רוני חקמון

בת כמה: שש

בית ספר: טבנקין

מדברי האמא לימור: "כל כולי בעטיפת המחברות וזכרונות על ימי ילדותי, אני מתרגשת כאילו אני עולה לכיתה א'. יש לה אחות שעולה לכיתה ג' ואני יודעת כמה מרגש הטקס של העולים לא'. אני מכינה את עצמי לדמעות. אלו אחת החוויות הכי מרגשות שילד עובר, זהו מעבר משמעותי".

רוני, למה את הכי מצפה בבית הספר? "להפסקה. יש מתקנים חדשים בבית הספר ואני כבר רוצה לשחק עם חברות שלי מהגן שעולות אתי".

מימין לשמאל: אוראל פרידמן, אליאן שלמה, ירין דהןמימין לשמאל: אוראל פרידמן, אליאן שלמה, ירין דהן

אוראל פרידמן

גיל: 6.6

בית ספר: ראשונים

מדברי אמא שירי: "אני נרגשת מאוד בשבילו וכל הזמן אומרת לו שאמא ואבא פה בשביל לעזור ולקדם אותו. הוא לבד בחר תיק טרולי של ריאל מדריד ואת כל הציוד הנלווה. אמרתי לו שייהנה מהתקופה הזו כי היא לא חוזרת".

אוראל, איזה מקצוע אתה הכי מצפה ללמוד? "ספורט. אני מאוד אוהב ספורט כי זה כיף לשחק כדורגל כשאני בשיעור וזה מאוד נחמד וגם חשוב כדי לשמור על כושר".

ירין כהן קדוש

גיל: 7

בית ספר: ציפורי

מדברי האמא ליטל: "הלכנו יחד לקנות את כל הציוד, הייתה התרגשות מאוד גדולה וירין בחר תיק של מסי, שנינו מאוד נרגשים ומקווים לטוב".

ירין, למה אתה הכי מצפה בבית הספר? "אני מקווה להכיר חברים חדשים, לשחק וללמוד דברים מעניינים".

מימין לשמאל: שילת כהן, ירין כהן קדוש, ליאל משה דבשמימין לשמאל: שילת כהן, ירין כהן קדוש, ליאל משה דבש

אגם אליהו

גיל: 6.3

בית ספר: ראשונים

מדברי האמא אסנת: "זו התרגשות עצומה, אגם היא הבכורה שלנו שעולה לכיתה א', אני מתרגשת עבורה כאילו אני עולה לכיתה א'. אגם מאוד מתרגשת, היא כבר מחכה ליום שישי עם קצת חששות, כי היא באה מגן מדהים בשם זהרון. ההכנות לקראת בית הספר נעשו בשיתוף פעולה מלא, אגם החליטה שהיא רוצה כמה שיותר מיני מאוס, כמובן כל בחירה עשינו ביחד והיא כבר מתכננת מה היא רוצה בארוחת עשר".

אגם, לאיזה שיעור בבית הספר את הכי מצפה?  "אני מחכה בעיקר לשיעורי ספורט כי אני אוהבת לקפוץ, לרוץ, להשתולל ולשחק בכדור".

רום חכמון פישר

גיל: 5.11

בית ספר: טבנקין

מדברי האמא מיכל: "אנחנו שתי אמהות שמתרגשות בטירוף. רק לפני רגע האכלנו אותו מטרנה והנה הוא עולה לכיתה א'! ההתרגשות ליוותה את כל ההליך של בחירת התיק, קניית ציוד ורכישת חולצות, והשיא היה אתמול במפגש הראשוני עם המורה".

רום, למה אתה הכי מצפה בבית הספר? "ללמוד דברים חדשים ולפגוש חברים חדשים".

אופק צדוק

גיל: 6

בית ספר: ראשונים

דברי האמא קרן: "אני מאוד מתרגשת ולא מאמינה שהוא באמת עולה לכיתה א', הכנו יחד את כל הדברים ברגע שקיבלנו את הרשימה. את התיק הוא קיבל במתנה מהדודים אותו הוא בחר בעצמו, תיק של גיבורי על".

אופק, מה ביקשת מאמא לארוחת עשר? "ביקשתי לאכול פיתה עם חומוס כמו שאני אוהב".

שילת כהן

גיל: 5.11

בית ספר: הרצל

דברי האמא לבנת: "שילת ילדה בעלת לב ענק שמאוד אוהבת לעזור, ההתרגשות של כל בני הבית בשיאה למרות שזו לא ילדה ראשונה שלנו שמתחילה בית ספר, אך כבת זקונים כולם מכינים אותה לקראת היום הראשון ומה מצפה לה".

שילת, לאיזה שיעור בבית הספר את הכי מצפה?  "ללמוד לקרוא ולכתוב, ככה לא אצטרך לבקש עזרה מהאחים שלי".

מימין לשמאל: אופק צדוק, אלדור ליסמימין לשמאל: אופק צדוק, אלדור ליס

אלדור ליס

גיל: 6 וחצי

בית ספר: הרצל

דברי האמא אסנת: "אלדור מאוד שמח, הוא בחר תיק של ספיידרמן ואפילו עזר לעטוף את הספרים והמחברות ואף את חולצות בית הספר. הוא מאוד מחכה להתחיל כבר".

אלדור, לאיזה שיעור בבית הספר אתה הכי מצפה?  "אני הכי מחכה ללמוד אמנות, מדע וחשבון".

אסף אליהו

גיל: 6 וחצי

בית ספר: הראל

דברי האמא מירב: "הילד הקטן שלנו עולה לכיתה א', זו בעצם הפעם האחרונה שאנחנו עולים לכיתה א'. ההתרגשות גדולה, בהכנות, בקניית התיק והספרים, לעטוף יחד, לבחור מדבקות לחוברות ולמחברות. בצד ההתרגשות ישנם החששות: איך יהיה לו, האם יצליח להשתלב במקום החדש? אנחנו חוזרים לבית הספר שגידל את שלושת ילדנו הבוגרים אז אנו סמוכים ובטוחים שיהיה לו טוב".

אסף, למה אתה הכי מצפה בבית הספר? "אני הכי מצפה להכיר חברים חדשים ולהיות טוב בכדורגל בהפסקה".

מימין לשמאל: אסף אליהו, הלל דוד פרטיאלימימין לשמאל: אסף אליהו, הלל דוד פרטיאלי

הלל דוד פרטיאלי

גיל: 6.5

בית ספר: הראל

דברי האמא מירב: "ההתרגשות בשיאה, כל הקיץ התעסקנו רק בדברים שקשורים לכיתה א', קניות לבית הספר, עטפנו את הספרים, שמנו מדבקות, קנינו קופסא לאוכל ובחרנו יחד תפריט של כריכים שהלל ישמח לאכול בבית הספר".

הלל, לאיזה שיעור בבית הספר אתה הכי מצפה? "אני הכי מחכה ללמוד לקרוא כדי שאוכל כבר לקרוא ספרים בעצמי".

אליאן חמדני

גיל: שש

בית ספר: א.ד גורדון

דברי האמא אורין: "אני מתרגשת מאוד, זאת ילדה הראשונה שלי שעולה לכיתה א', אני מאוד חוששת איך היא תסתדר, איך תהיה המורה, איך יעבירו את השיעורים והאם היא תאהב את בית הספר. נקווה שהכל יעבור בשלום. בהצלחה לכולם".

אליאן, לאיזה שיעור בבית הספר את הכי מצפה? "אני מאוד רוצה ללמוד כבר אנגלית".

מימין לשמאל: רום חכמון פישר, רוני חקמוןמימין לשמאל: רום חכמון פישר, רוני חקמון

פורסם על ידי