אות "אשת חיל" יוענק לשבע נשים משפיעות מבת ים

שריאל אוזמו | צילום אלבום פרטי

שריאל אוזמו | צילום אלבום פרטי

אתמול (חמישי) ציינו ברחבי העולם את יום האישה הבינלאומי, ובעיריית בת ים החליטו להקדיש את חודש מרץ כולו למען נשות העיר. במסגרת חודש זה, יתקיים ב-19 במרץ האירוע המרכזי בהיכל התרבות, הכולל הופעה של הסטנדאפיסטית והשחקנית רותם אבוהב והזמרת שרון חזיז. במהלך הערב יוענקו תעודות הוקרה לשבע נשים משפיעות ומעוררות השראה בנות העיר.

הנשים נבחרו על ידי ועדה שהורכבה משבע נשים, נציגות העירייה, מועצת הנשים העירונית וארגוני נשים נוספים בעיר. נשים אלו נבחרו  לאחר קבלת המלצות במסגרת קול קורא שהתפרסם לפני מספר שבועות, ובעקבותיו הוגשו כמאה המלצות על נשים רבות.

בעיריית בת ים הסבירו כי הנשים נבחרו על פי הקריטריונים הבאים: דמות מקומית המהווה מקור להשראה בבת ים, המייצגת את אחד מתחומי התוכן הבאים: חינוך, אמנות, תקשורת, פוליטיקה מקומית או ארצית, מדעים ואקדמיה, עסקים, פעילות קהילתית, ספורט, קליטת עלייה, ניצחון אישי, פעילות התנדבותית ועוד.

מימין לשמאל: ג'טה ראוך ז"ל, דבורה קהת ואילנה נג'ר | צילומים: אלבום פרטי

ואלו הן הנשים הנבחרות:

אסתר פרון (חינוך ועשייה ציבורית) – אשת חינוך וציבור, פעילה בחיים הציבוריים בעיר כ-30 שנה. שימשה כמנכ"לית אולפן עקיבא ובי"ס משלב. משמשת שנים רבות כמחזיקת תיק החינוך בעירייה. יוזמת ומובילה פרויקטים חינוכיים חדשניים לרווחת ילדי העיר ומצוינות בחינוך ובהם מודל בת ים לחינוך אישי, יוזמת ויצמן, אשלים יובלים, מצוינות באנגלית באמצעות תכנית "מסע" עם צעירים מהתפוצות ועוד.

סלין סולנז' אסייג (סופרת) – סופרת ילידת בת ים המתגוררת בה עד היום. בספרה הראשון "זעקה הפוכה" היא מתארת את העיר בת ים מנקודת מבטה של ילדה בת למהגרים. הייתה מועמדת לפרס ספיר וזכתה בפרס שרת התרבות. גם ספרה השני "פרקי מכונות" מתרחש בבת ים וזכה בפרס ראש הממשלה. בת ים זוכה לחשיפה ולייצוג עשיר ומעניין בכתביה.

אילנה נג'ר (התנדבות וקהילה) – משמשת כ-25 שנים יו"ר אקי"ם בעיר ותורמת רבות לקידומם של ילדים ובוגרים הלוקים בעיכוב שכלי התפתחותי במגוון גדול של מענים ושירותים להם ולבני משפחותיהם. אילנה הובילה והייתה שותפה לפרויקטים מיוחדים דוגמת הקמת ההוסטל בשכונת רמת יוסף ומרכז הרב נכויות ברחוב קינמון, מהחדשנים בישראל. בעבר שימשה כחברת מועצה מטעם סיעת "בת ים בראש מורם".

חנה וולפרט | צילום יואב פלי

דבורה קהת (חינוך) – אשת חינוך ותיקה ומוערכת, בת למשפחת ותיקי בת ים. שימשה כמורה, כסגנית וכמנהלת. ניהלה את בית הספר "ראשונים" ובהמשך את תיכון "רמות". היא הובילה את בתי הספר בניהולה להישגים רבים תוך יוזמות חינוכיות פדגוגיות רבות לכלל התלמידים. כיום ממלאת תפקיד ניהולי בפרויקט "חותם" למנהיגות חינוכית.

שריאל סלמון אוזמו (התנדבות וניצחון אישי) – בת 25 לקויית ראייה, בוגרת שז"ר, סיימה תואר ראשון בתכנית מחקרית בלימודי ביולוגיה ופיזיקה בדגש על מדעי המוח באוניברסיטה העברית וממשיכה לתואר שני במכון ויצמן. לקות הראייה שלה לא היוותה מחסום. היא פעלה בתפקידי דוברות וביקורת במועצת הנוער העירונית המחוזית והארצית, התנדבה לשירות לאומי ולמד"א. על הצטיינותה הלימודית ועשייתה הקהילתית היא קיבלה בשנת 2009 את "אות רמון" למצוינות ע"ש אילן ואסף רמון ז"ל.

חנה וולפרט (בן עזיז) (התנדבות וקהילה) – ממשפחת המייסדים ומוותיקות העיר, למדה בגן הילדים הראשון ובביה"ס הראשון "תחכמוני". פעלה בגדנ"ע ובארגון ההגנה בהגנה על בת ים במלחמת העצמאות בעמדות בעיר. ממקימי עמותת הוותיקים ובני המייסדים "בית וגן". היא פעילה מרכזית בו ומשמשת בהתנדבות כמזכירת העמותה. עובדת עם בעלה מקס, ניצול השואה, בעסק משפחתי לשנאים. סבתא לנכדים ולנינים.

ג'טה ראוך ז"ל (קליטת עלייה והתנדבות) – הלכה לעולמה לפני כשנתיים בהיותה בת 93 ו-8 חודשים. מאז עלייתה פעלה ללא ליאות למען הקהילה, בקליטת עולים וברווחת חיילים ושוטרים. ראוך הקימה בעיר מערכת חינוך מפוארת לחינוך והשכלת מבוגרים ופעלה לכינון קשרי ידידות במסגרת ברית הערים התאומות בין בת ים לליבורנו שבאיטליה. ב-1956 הצטרפה לאיל"ן הייתה ממקימי סניף בת ים וכיהנה כיו"ר 30 שנה. היא פעלה להרחבת הסיוע והשירותים וחיברה את בני הנוער לפעילות. כמו כן הייתה חברה בוועדת עזרה של ארגון איל"ן הארצי, יקירת העיר בת ים, ובשנת 2003 זכתה לעיטור יקיר אילן על העשייה היומיומית למען ילדי איל"ן. את האות תקבל בתה.

סלין אסייג | צילום אלבום פרטי

אסתר פרון | צילום חגי יחזקאל

פורסם על ידי