תרכובות מזון לתינוקות – הכירו את סוגי המזון לתינוקות

תרכובות מזון לתינוקות – הכירו את סוגי המזון לתינוקות

אין דבר יותר מרגש למשפחה מאשר תינוק חדש המצטרף לבית. ההכנות לרגע המיוחל מתחילות כבר כמה חודשים לפני היום הגדול, גם כדי להתכונן נפשית ככל הניתן לשינוי שיתרחש, וגם כי כמובן אין כל דרך מדעית לדעת את היום הספציפי בו התינוק יוולד.

בין כל ההכנות שההורים הטריים עורכים לקראת הרגע המרגש כמו קניית בגדים הכי יפים ומדליקים, אינספור חיתולי טטרה שיתגלו כמצרך הכי חשוב בחודשים הראשונים להולדת התינוק, וכמובן עגלה איכותית ונוחה לקיפול שנכנסת לתא המטען של הרכב – הם לא שוכחים להצטייד בדבר שהוא בין החשובים והחיוניים ביותר, שהוא מזון תינוקות איכותי המכיל את מרכיבי התזונה להם הרך הנולד זקוק לצורך התפתחות תקינה.

מידע חשוב על תהליך הכנת פורמולה לתינוק

אופן הכנת הפורמולה לתינוק אינה דורשת זמן ומאמץ רב, אך בטרם מתחילים להכין את הפורמולה – חשוב לדעת כמה פרטים חשובים שישמרו על בריאות התינוק:

  • הבקבוקים שבהם מכינים את הפורמולה מוכרחים להיות סטריליים ונקיים כל הזמן. לפני הכנת הפורמולה, יש לדאוג לניקיון הידיים בעזרת סבון ושמירה על היגיינה מרבית. לאחר שהתינוק סיים לאכול מהבקבוק, יש לשטוף מיד את שיירי הפורמולה ואת כל חלקי הבקבוק הכוללים גם את פטמת הבקבוק, המכסה וטבעת הפלסטיק המוברגת על גבי הבקבוק. לאחר השטיפה יש להניח את הבקבוקים לייבוש מלא באמצעות מתקן ייבוש מיוחד, ולא על גבי מגבת היכולה ליצור סביבת עובש שאינה בריאה לתינוק.
  • הכנת הפורמולה דורשת ערבוב של אבקת תרכובות המזון יחד עם מים. לכן, יש לדאוג לשימוש במים שעברו רתיחה מלאה ולא מים רתוחים ממכשירי המים השונים. ניתן להרתיח מי ברז או מים מינרליים מבקבוקים סגורים בלבד.
  • לפני הכנת הפורמולה ועוד בשלב רכישת הפורמולה, יש לוודא כי הקופסה המכילה את הפורמולה בתוקף וכי איננה פגומה או פתוחה. לאחר פתיחה ראשונית של קופסת הפורמולה מומלץ לרשום את תאריך פתיחה באופן בולט על גבי המכסה.

סוגי תרכובות מזון לתינוקות

כיום ניתן למצוא מגוון גדול של תרכובות מזון לתינוקות שנמצאות בחנויות השונות. במידה והנקה אינה מתאפשרת מסיבה כזו או אחרת, תחליפי החלב האלו יעניקו לתינוק את כל הוויטמינים ואבות המזון הנחוצים להתפתחותו התקינה. ניתן לומר כי תרכובות המזון מתחלקות לשתיים – תרכובות על בסיס חלב ותרכובות צמחיות ללא חלב.

תרכובות על בסיס חלב הן הנפוצות ביותר בשימוש, ומיועדות עבור תינוקות בריאים שאינם סובלים מאלרגיה או רגישות מסוימת לחלב. תרכובות אלו מיוצרות על בסיס חלב פרה, כך שהן הותאמו באופן האופטימלי ביותר לחלב אם המכיל את כל המרכיבים החיוניים החשובים. פורמולות על בסיס חלב מכילות חלבון, שומן חלב, סוכר, מינרלים, ברזל, שמנים מהצומח ועוד רכיבים חשובים המשפיעים על התפתחות תקינה של מערכות הגוף.

תרכובות צמחיות אלו תרכובות מיוחדות על בסיס חלבון סויה לרוב. אלו תרכובות המיועדות במיוחד לתינוקות האלרגיים או רגישים לחלב, כך שהם יוכלו לקבל את התזונה הטובה והאיכותית ביותר להתפתחות תקינה של הגוף והמוח, ללא חשש מגירויים ותופעות לא נעימות העלולות להיווצר כתוצאה מהאלרגיה והרגישות.

כך תבחרו את מזון התינוקות הטוב ביותר

כל תרכובות המזון הקיימות היום הינן ראויות לשימוש עבור התפתחות תקינה של תינוקות. כדי למצוא את תרכובת המזון הטובה והמומלצת ביותר לתינוקכם, מומלץ להתייעץ עם רופא או דיאטנית שיוכלו להתאים עבורו את תחליף המזון האידיאלי ביותר עבורו. זאת ניתן לדעת באמצעות מעקב רציף אחר התפתחותו של התינוק, משקלו, יציאותיו, מצב רוחו ועוד.

צילום: pixabay

פורסם על ידי