תריס גלילה חשמלי או ידני?

תריס גלילה חשמלי או ידני?

כיום אפשר למצוא תריסי גלילה כמעט בכל מקום – בתים פרטיים, חניות מקורות, משרדים לצרכי הצללה, ואפילו את הסוג המסחרי בסגירת חנויות (בין אם בקניונים או במקומות פתוחים). תריסי גלילה הם פתרון מעולה למגוון רחב של בעיות, החל מהצללה יעילה ועד ביטחון ואבטחה של הנכס המדובר. בעקרון ישנם שני סוגים הקיימים בשוק של תריסי גלילה – חשמלי וידני, אך מה ההבדלים ביניהם ובמה עדיף לבחור?

תריס גלילה ידני

זהו התריס המסורתי שאנחנו מכירים גם מימים קדומים יותר, לפני שהגרסה החשמלית הייתה נפוצה. עם זאת, אין זה אומר שהם פחות טובים, יעילים או בטיחותיים. לתריסים ידניים יש את היתרון שלהם, כאשר למשל הם לא תלויים בחשמל בכלל, הם נוחים ופשוטים יחסים להתקנה, מחירם לרוב נוח יותר מאשר הגרסה החשמלית, אבל לא רק זאת.

בתריסים ידניים אין בעיות הנוצרות בעקבות המנגנון החשמלי – בין אם מדובר בתקלות, בעיות הדורשות בעל מקצוע, או אפילו דבר פשוט כמו איבוד שלט. התיקון של תריסים ידניים פשוט יותר, נגיש יותר לכל בעל מקצוע, וגם פעמים רבות נוח יותר לתפעול במובן של שליטת המפעיל, הכול בידיים שלכם. מבחינת נגישות, תריס ידני נגיש לכל אדם אשר יש בידו את האמצעים להתגבר על מנגנוני האבטחה (מפתח למנעול למשל).

תריס גלילה חשמלי

הדור החדש יותר של תריסי גלילה הינו חשמלי בעיקרו, אם כי כאמור ישנן חלופות ידניות לא פחות בטוחות. תריס גלילה חשמלי מופעל למעשה על ידי מקור כוח ומנגנון הפעלה (לרוב שלט אך ישנם גם כאלו המופעלים על ידי סיבוב מפתחות ומנגנון נייח). תריס הגלילה עולה באופן אוטומטי, לעיתים עם יכולת שליטה על מידת החשיפה והפתיחה של התריס (למשל בתריסי הצללה בהם נרצה גם חצי הצללה).

היתרון הינו פשטות התפעול, כאשר מדובר במנגנון נוח אשר אינו מצריך טיפה של מאמץ בתפעולו. עם זאת, למנגנון חשמלי ישנם מספר חסרונות, תחילה בדיוק בשל היותו תלוי במקור מתח ואספקת חשמל. לאחר מכן, עלותו גבוהה יותר לרוב תיקונו מורכב יותר. גם מבחינת תחזוקה, תריס חשמלי מורכב יותר לתחזוק באופן טבעי, בשל המנגנונים הרגישים והפעילים בו. כמו כן, תריס חשמלי מצריך גישה למנגנון החשמלי, ואם מדובר למשל בשלט יש לקחת בחשבון שיהיה מספר מוגבל של אנשים עם יכולת גישה לשלט.

הבחירה בין תריס גלילה חשמלי לידני

אם כן, כאשר אתם באים לבחור בתריס גלילה, עליכם לקחת בחשבון את התמונה המלאה לפני שתוכלו לקבל החלטה:

  •        מהו הצורך בתריס ושימושו? מה הוא אמור לשרת?
  •        מהו התקציב של רכישת התריס, והאם ישנו תקציב תיקונים ותחזוקה?
  •        להיכן הוא מיועד? האם יש מקור חשמל, גישה נוחה, מרחב עבודה וכדומה?
  •        מהו הגודל של התריס והנגישות אליו?
  •        מי אמור לתפעל את התריס?
  •        ועוד…

נתונים אלו יכולים לעזור לכם להגיע לבחירה הנכונה, וגם תמיד אפשר להתייעץ עם מומחים לנושא כמו הצוות המקצועי של אינטרמטאל העומד לשירותכם עם ידע מקצועי, ניסיון נרחב, והבנה מעמיקה בתחום.

פורסם על ידי