תכנון גני שעשועים, פארקי נינג'ה ומתקני כושר

תכנון גני שעשועים, פארקי נינג'ה ומתקני כושר

משפחות רבות מנצלות את שעות הפנאי, כדי לבצע פעילויות שונות כמו בילוי באופציות של גני שעשועים, פארקי נינג'ה ומתקני כושר.

גני שעשועים לילדים

המטרה של הילדים אחר הצהרים היא להשתולל ולהוציא אנרגיה, כאשר מזג האוויר הוא נעים הם מגיעים אל גני השעשועים, כדי ליהנות מהמתקנים החדשים. כדי להעניק להם את מלוא החוויה, העיריות והמועצות המקומיות מעניקות חשיבה רבה לתכנון גני שעשועים.

בכל שכונה חדשה אפשר למצוא גן שעשועים חדש או מחודש שיש בו מתקנים אהובים ובטיחותיים כמו קרוסלה, נדנדות לקטנים ולגדולים, מגלשות נמוכות, מגלשות גבוהות אלכסוניות, או לחלופין בסללום. הילדים נהנים מאד לטפס על הסולמות ולהגיע לכל אחד מהמתקנים הללו.

מעבר לכך בונים הרבה מאד מתקנים חדשים שכוללים ביתנים קטנים, קירות טיפוס, גשרים כדי להגיע מצד אחד של גן השעשועים לצד השני, חבלים שמובילים אל ראש התורן ועוד. המתכננים מקפידים על כך שיהיה משטח גומי או דשא סינטטי ומעליו נבנים כל המתקנים ובנוסף לכך הם מקפידים שתהיה הצללה מעל כל המתקנים, לאור השמש החזקה בישראל.

פארקי נינג'ה

תוכנית הטלוויזיה הפופולארית סחפה ילדים ומבוגרים ליהנות מהנתיבים המורכבים של נינג'ה פארק מדובר במסלול אשר נבנה על פי שלוש דרגות קושי לגילים השונים. נינג'ה ג'וניור, נינג'ה פארק ונינג'ה רוביניה.

בהתאם לסביבת המגורים, בוצע תכנון בכל מקום לסוג הפארק המתאים ביותר. יש בהם קירות טיפוס, קירות אלכסוניים לטיפוס, קיר העכביש, עמדות שונות עם חבלים לטיפוס לגובה, כמה סוגים של מתח למעבר מקטגוריה אחת לשנייה, קפיצות, גשרים, סולמות ועוד.

קו החשיבה של המתכננים הוא לאפשר לכל מתאמן מרחב אימונים ולכן יש מרחקים ניכרים בין המתקנים השונים ודבר זה מאפשר לספורטאים לבצע אימוני ספורט על הדשא הסינטטי בנפרד, או בקבוצות קטנות.

מתקני כושר

ביישובים רבים קיים רצון לאפשר לתושבים להתאמן באמצעות מתקני כושר במקומות ציבוריים כמו בפארקים. לכן הקצו לכך שטח ייעודי. מדובר בשורה של מתקנים, אשר כל אחד מהם מותאם לצורך אחר של הגוף, כמו אימוני רגליים, ידיים, גב וכו'.

הם מוצבים בשורה ארוכה ולכן נוח מאד לכל מתאמן להתחיל במתקן מסוים ולעבור בכולם בזה אחר זה, כשבכל אחד מהם הוא מבצע אימון אחר ובדרגת עצימות שונה.

לאור החשיבות הרבה של אימוני הכושר ומכיוון שאזרחים רבים אינם רשומים לחדרי כושר משיקולים כספיים ואחרים, המטרה היא להציב בכל שכונה לפחות קבוצה אחת של מתקני כושר ולעיתים אף למעלה מכך.

מתקני כושר רבים נמצאים בסמוך לגני השעשועים בפארק וכך כל אחד מבני המשפחה נהנה ממתקנים אחרים, הילדים משחקים ומשתוללים, המבוגרים מחלקים ביניהם את המשימות, אחד משגיח על הילדים והשני מבצע בינתיים אימוני כושר במתקנים המתוחכמים והאיכותיים שהותקנו בפארק מקומי זה.

 

פורסם על ידי