תכירו את מחשבון התמ"א Yazame

תכירו את מחשבון התמ"א Yazame

מאת: חיים ביילי

האם משתלם להוציא לפועל פרויקט של תמ"א 38? האם ההצעה שהיזם הציע משקפת את הפוטנציאל האמיתי להשבחת הנכס שלכם? עשרות יזמי נדל"ן ואלפי דיירים בישראל מתחבטים בשאלות האלה. היום תודות למחשבון התמ"א החדשני שהשיק לאחרונה היזם חיים ביילי, ניתן לקבל תשובה ראשונית לשאלות האלה אחרי חצי דקה של מילוי פרטים באפליקציה.

אינדיקציה ראשונית טובה

עד ש-Yazame נכנסה למגרש ההתחדשות העירונית, יזמים שרצו לבחון היתכנות של ביצוע פרויקט במסגרת תמ"א 38 נאלצו להשקיע סכום כסף לא מבוטל בהפקת דוח אפס על ידי שמאי מוסמך. במקרים רבים הם השקיעו ממון וזמן רק כדי לגלות (אחרי עיון בדוח האפס) שאין כדאיות לעסקה. מי שהיה עד לתסכולם של יזמים רבים הוא שמאי המקרקעין ישראל ענבל. ההבנה שיש צורך אמיתי בשוק למכשיר לבחינת היתכנות כלכלית שיסייע לסינון פרויקטים בלי בזבוז המשאבים הכרוך בהפקת דוח אפס, הציתה אצלו את הרעיון שהוליד את מחשבון ההתחדשות העירונית Yazame.

ישראל ענבל חבר ליזם חיים ביילי ולמתכנת דניס אברמוב והשלושה פיתחו את המחשבון. כאשר ענבל אחראי למידע המקצועי, אברמוב לתכנות וחיים ביילי אמון על הניהול, הגיוס והשיווק.

התנסות חינמית בתקופת ההשקה

היעד שחיים ביילי וחבריו הציבו לעצמם הושג. נכון להיום Yazame מספקת תמונת מצב מדויקת לגבי הכדאיות הכלכלית של פרויקטים של חיזוק, שיפוץ ותוספת קומות במסגרת תמ"א 38 1, ופרויקטים של הריסה ובנייה מחדש במסגרת תמ"א 38 2. בעתיד היא תיתן מענה גם לחישוב רווחיות של התחדשות עירונית בהיקף רחב במסגרת פינוי בינוי.

חשוב לציין שהמחשבון של Yazame אינו תחליף לדוח אפס שצריך להיות מרכיב יסודי בכל פרויקט של תמ"א 38, אך הוא בהחלט יכול לחסוך את הזמן והכסף בבדיקת ההיתכנות הראשונית ומייעל מאוד את פעולת היזם ואת היכולת שלו לקבל החלטות. Yazme גם מאפשר לדיירים בבניינים לפני תמ"א לקבל תמונת מצב אמיתית על שווי הנכס שלהם ופוטנציאל ההשבחה.

הכול מתבצע בפשטות אחרי מילוי פרטים על הנכס ותוך שניות מתקבלת תמונת המצב. נכון להיום בשלב ההרצה וההשקה השימוש במחשבון Yazame חינמי ופתוח לכולם. ההמלצה שלנו: הזדרזו והתנסו.

אודות הכותב: חיים ביילי היזם של פרויקט יזמי עוסק מזה שנים בתחום היזמות בתחומי האינטרנט והנדל"ן.  בין המיזמים השונים מר. חיים ביילי פיתח מחשבונים לניתוח עלויות בניה בפרויקטים בתחומי ההתחדשות העירונית.

פורסם על ידי