תיאטרון רחוב לכל התושבים

תיאטרון רחוב לכל התושבים

רוב הציבור אוהב מאד תיאטרון, חלק מהם מגיעים להצגות באולמות התיאטרון השונים ומקצתם לא מגיעים עקב סיבות שונות.

התיאטרון מגיע לשכונה

יש מקרים שבהם התיאטרון מגיע לשכונה והשחקנים של התיאטרון מבצעים תיאטרון רחוב לרווחת התושבים. התוכנית האומנותית של תיאטרון מסוג זה אינה בנויה כמו הצגת תיאטרון רגילה. יש בה נושאים רבים שהשחקנים מעוניינים להציג לתושבים ועם זאת יש בסוג זה של תיאטרון אורותו – דה, גם המון אימפרוביזציות ופעולות שנשלפות מהמותן, כדי להעלות את מצב הרוח של הצופים.

הפעילות המגוונת של תיאטרון רחוב

באופציה של תיאטרון רחוב, אחד השחקנים או כמה מהם מעלים מופע קטן ברחוב. זה בדרך כלל קשור לדמות אשר קשורה לעיר או למיקום שבו מתקיים האירוע. אם לדוגמה זה קורה בראשון לציון, השחקנים יהיו התיישבים הראשונים שהגיעו למושבה והקימו אותה. אם המופע הוא ביפו יגלמו השחקנים דמויות של דייגים שנהנים לעמוד על הסלעים בחוף היפהפה ולהמתין בסבלנות לדג הבא שיעלה ברשת.

שעשועים לילדים

הילדים אוהבים מאד שחקנים שמבצעים פעולות מצחיקות ולכן הם נהנים מאד מהופעות של אמני ג'גלינג אשר מעיפים ותופסים כדורים וחפצים אחרים בזה אחר זה. תוך כדי ביצע הפעלולים הם גם משוחחים עם הילדים, מאפשרים להם לנסות גם כן לבצע את הקפצת הכדורים להנאתם המלאה. יש אמנים של אורותו – דה שמבצעים פעולות אלו גם עם לפידי אש והקהל כולו מרותק למופע המסקרן.

כמו כן יש שחקנים אשר מגיעים אל תיאטרון רחוב או מופעי רחוב על גבי קביים שמאפשרים להם להיות מאד גבוהים. עבור הילדים זוהי אטרקציה עצומה והם נהנים ללכת לידם, כדי לראות את הבדלי הגובה וליהנות מהמופע המצחיק שלהם בשיתוף עם הקהל.

פסלים חיים

השחקנים של תיאטרון אורותו – דה לובשים בגדים מיוחדים כמו לדוגמה תחפושות של מלך או של מלכה ידועים, דמויות ידועות של אומנים ידועי שם, סופרים, משוררים, שחקנים, ציירים ועוד. כל אחד מהם יושב או עומד ולא זז וזאת לאור העובדה שהם משחקים תפקיד של פסלים ולכן הם אינם אמורים לזוז.

גם הקהל חושב בשלב ראשון שמודבר בפסלים אמיתיים ולכן הצופים מנסים לגעת בהם ואז בהפתעה גמורה הפסל זז, מזיז ידיים או מבצע פעולות מצחיקות עם העיניים, הכתפיים ועוד. אז ברור לקהל שמדובר בשחקנים. אוהבי הפסלים החיים ימהרו להניח בקופסה או בכובע של השחקנים הללו כמה מטבעות כאות תודה למופע הנפלא שלהם שהפתיע את כולם.

פסטיבלים מוסיקליים

אחת האפשרויות המדליקות והנעימות ביותר ברחוב היא תהלוכה של נגנים במסגרת אחד הפסטיבלים שבהם השחקנים הולכים בזה אחר זה, כאשר לכל אחד מהם יש כלי נגינה אחר וכך הם חולפים ברחובות ומנגנים שירים מוכרים ואהובים. לא אחת חלק מהקהל מצטרף בשירה לקטע המוסיקלי ומוחא כפיים וגם רוקד לאורך זמן לשמחתם הרבה הן של הילדים, המבוגרים וגם השחקנים שהם נגנים.

מעוניינים לתאם מופע רחוב בעיר שלכם? דברו אתנו ונשמח לתאם את המועד.

 

פורסם על ידי