תזונה נכונה בתקופה מבלבלת

תזונה נכונה בתקופה מבלבלת

תקופת הקורונה בה אנו נמצאים כבר קרוב לשנה, ונראה כי היא כאן כדי להשאר, היא תקופה מאוד מבלבלת מכל כך הרבה בחינות.

הלימודים לא סדירים לילדי בית הספר, אף אחד לא יודע אם יהיה עוד סגר ומתי הוא יהיה, החיים הרגילים נעצרו לנו, והתחלנו לחיות אותם בצורה מעט שונה.

אחד הפרמטרים שנמצא בו לאנשים קשה במיוחד הוא לשמור על שגרה של תזונה נכונה ומאוזנת בתקופה כל כך לא יציבה.

הרשתות החברתיות מציפות אותנו בתמונות מגרות של מאכלים, מרוב שעמום ובגלל שאסור לצאת מהבית רבים מאיתנו מוצאים את עצמם במטבח שעות נוספות על מנת להיות עסוקים במשהו.

ולאחר מכן כמובן גם זוללים את כל מה שהכנו, מבלי לחשוב פעמיים.

לטווח הארוך תזונה מסוג זה יכולה להזיק לגוף שלנו ולגרום להשמנת יתר, גם אצל ילדים, ולמחלות מסוגים שונים.

במאמר זה תוכלו לקבל מעט טיפים על איך לעבור את התקופה הזו בשלום מבלי שלאחריה תצטרכו לפצוח בדיאטה.

תכנון מראש

תכנון מראש וידיעה של מה אתם הולכים לאכול כל השבוע היא המפתח. שבו עם עצמכם או עם כל בני המשפחה, תבנו יחד תפריט כמה שיותר מאוזן שמקובל על כל בני הבית והקפידו לעמוד בו.

הכינו את המאכלים (מה שאפשר) מראש והקפיאו לפי מנות מדודות וכך בכל פעם שתרצו לאכול רק תצטרכו להוציא אותה מהמקפיא, להפשיר ולאכול.

השתדלו לשלב הרבה ירקות, פירות, פחמימות מלאות ומאכלים בלי סוכר ועם הרבה סיבים תזונתיים כך שתוכלו להרגיש תחושת שובע להרבה זמן. בגדול, זו דיאטה (כי דיאטה זה לא הגדרה ל"ירידה במשקל" אלא להתנהלות תזונתית אינדיבידואלית).

קניות בסופר עם רשימה בלבד!

לאחר שתכננתם תפריט משפחתי שבועי – צאו לקניות עם רשימה מסודרת ומדויקת של המצרכים להם אתם זקוקים כדי לבשל ארוחות בריאות ומזינות.

הקפידו להיצמד לרשימה ולא להתפתות למוצרים חדשים או למבצעים מפתים. כל הזמן תשימו לכם בראש את הידיעה שהגוף שלכם הוא לא פח זבל, וצריך להכניס אליו מאכלים בריאים ומזינים.

על הדרך גם תרוויחו צמצום בהוצאות החודשיות – כי תכנון מראש מוזיל עלויות.

לפעמים מותר גם קצת לשחרר

אל תשכחו שכולנו בני אדם ולעיתים רצוי ואף כדאי גם לשחרר – תקבעו לכם יום בשבוע בו אתם אוכלים משהו שאינו נמצא בתפריט הדיאטה שקבעתם, משהו שאתם ממש אוהבים, ותאכלו אותו ללא רגשות אשמה ובהנאה רבה.

חשוב לדעת לשחרר לעצמנו לפעמים על מנת שלא יווצר חסר רגשי ואז יגיעו בולמוסי אכילה בלתי נשלטים שיחזירו אתכם לאכילה לא מסודרת ולא מאוזנת.

לא חבל אחרי כל העבודה הקשה שהשקעתם? איזון זו מילת המפתח בתקופה כמו תקופת הקורנה אותה אנו עוברים בשנה האחרונה וכדי שנחזיק מעמד עוד תקופה לא ידועה קדימה – חשוב לזכור שגם אם נופלים  – תמיד אפשר לקום.

צילום: FREEPIK

פורסם על ידי