תאונות עבודה שלא במסגרת העבודה

תאונות עבודה שלא במסגרת העבודה

המושג 'תאונת עבודה' עלול להיות מטעה, משום שהוא עלול להתפרש כמצב בו התרחשה תאונה רק בתוך מקום העבודה ורק בשעות התעסוקה. כמו במקרים של נפילה ממנוף, קטיעה או שבר של איבר במהלך העבודה, בעת נפילה מגובה, התחשמלות וכדומה. ולמרות שכול אלה, לצערנו,  אכן מתרחשים במקום בו מתקיימים עסקים, והם מוכרים כתאונה כזאת – עדיין רחבה היריעה בכול הנוגע למקרים המוגדרים כ'תאונת עבודה'.

אז במה עוד מדובר?

תאונת שמוכרת כזאת שקשורה למקום בו עובדים, אינה חייבת להתרחש רק בתוך מרחב התעסוקה, אלא שהיא יכולה להתרחש גם בדרך לעבודה, בחזור ממקום העבודה, בעת נסיעה, או אפילו במקרים בהם חשוף העובד לחומרים מסוכנים שגרמו למחלת מקצוע.

במידה והמקרה מוכר כתאונת כזאת, אפשר לתבוע את המוסד לביטוח לאומי ולקבל גמלה וקצבה חודשית בהתאם לאחוזי הנכות שיקבעו. עוד אפשר לתבוע חברות ביטוח פרטיות דרכן רכשתם פוליסה מתאימה.

חשוב לדעת כי המוסד לביטוח לאומי מבטח את כול מי שרשום כעובד ומשלם דמי ביטוח. לכן הביטוח הלאומי מכיר גם בעובדים זרים וגם בנערים ופנסיונרים שנפגעו במהלך עבודתם.

בעת המאבק מול חברות הביטוח: שוכרים הנפגעים את שירותיהם של מומחים כמו עורכי דין, אשר מסייעים למצות את הזכויות הרפואיות, ולקבל פיצוי ותשלום דמי פגיעה, כמו גם קבלת דמי נכות, החזר הוצאות, תשלום על היעדרות ממקום עבודה, מימון הוצאות טיפול וקבלת החזר על רכישת תרופות.

הנה כמה דוגמאות למי שיוכל לקבל פיצוי עקב תאונות שהוגדרו ככאלה שהתרחשו במקום עבודתו:

  • אדם שלקה בשבץ או אירוע מוחי – מי שקרה לו אירוע במקום העבודה או בסמוך לאזור זה, יכול להגיש תביעה בהתאם לנסיבות.
  • תאונת דרכים – מי שנפגע בתאונת דרכים בדרך אל מקום העבודה או בחזור ממנו, יוכר כנפגע תאונת עבודה.
  • נפילה ברחוב – גם מי שנפל והחליק בהליכה למקום תעסוקתו, יוכל לתבוע את המוסד לביטוח לאומי ואת חברות הביטוח הפרטיות.
  • פגיעה עקב סיוע לעובד או לסביבה – מי שנפגע בעת שסייע לסביבה שלו ונפצע, יוכל להגיש תביעה לקבלת דמי נכות, קצבה מתאימה או פיצוי כספי.
  • מי שנפגע מנפילה של חפץ מכול סוג במקום העבודה או בסמוך איליו.
  • מי שנפצע בעת מריבה עם עובד אחד ופציעה בעקבות ריב פיזי.

עוד ניתן למצוא שלל דוגמאות שקשורות לפגיעה בסמוך למפעל, משרד, חנות, מגרש מכוניות, מקום מחקר, או כול מוסד אחר ובית עסק עובד וקיים.

חשוב לדעת!

גם אם קרתה תאונה בעת סטייה שביצע התובע, לפני או אחרי יום העבודה – היא תיחשב כתאונת עבודה. בכך, גם אם המקרה התרחש בעת סטייה לרכישת אוכל, או לתפילה כמו גם לאיסוף ילד מהגן וכדומה – יכיר המוסד לביטוח לאומי בפגיעה.

לסיכום, במערכת המשפט ובמוסד לביטוח לאומי מתקבלות בכול יום תביעות בנושא תאונות עבודה, שלא התרחשו במסגרת שעות העבודה. בעקבות הגשת תביעה, מקבלים רבים את הפיצוי המגיע להם, בהתאם לנזק שנגרם.

צילום: מפיקסביי

פורסם על ידי