שמאי מקרקעין מומלץ

שמאי מקרקעין מומלץ

עסקאות נדל"ן, הינן העסקאות היקרות ביותר שאדם יכול לבצע בימי חייו. מחירי הנדל"ן בישראל הינם מן הגבוהים בעולם והם עולים. זו הסיבה, שכאשר אתם מעוניינים לרכוש נכס, לא תרכשו "חתול בשק" כך שרק באמצעות חברת שמאות מקרקעין, תוכלו להעריך את הנכס, לבדוק אותו שאין בו חריגות בניה ולברר מה מצבו המשפטי. הכוונה היא, אם הוא משועבד, יש בו או אין בו עיקול וכדומה.

רבים זקוקים לשירותיו של שמאי מקרקעין מומלץ על מנת לבדוק את הנכס לפני הרכישה, לבדוק בו זכויות במקרקעין וכן, הערכה של שווי הנכס, כך שיש להשוות את המחיר המבוקש של הנכס לבין מחירו הריאלי, על פי הערכתו המקצועית של שמאי המקרקעין. יש לכתוב דו"ח מפורט על תיאור הנכס, מצבו המשפטי, מצב סטטוטורי, עריכת השוואה בין עסקאות של נכס שהוא באותם נתונים ועוד.

דו"ח מסוג זה, רשאי לכתוב רק שמאי מקרקעין מומלץ, היות ולדו"ח זה, יש אופי משפטי וניתן לעשות בו שימוש בעת רכישה, לצורך מו"מ, הגשה לבנקים, בתי המשפט, רשויות המס ועוד. כאשר שוכרם את שירותיו של שמאי מקרקעין, הדו"ח שהוא יגיש, יהיה מדויק, אם לגבי רשימת הליקויים שמצא בנכס, במיוחד כאשר מדובר בדירה חדשה מקבלן, היות ובמצב זה, הקבלן על פי חוק, יהיה חייב לתקן את הליקויים. לאחר מכן, יש לקרוא שוב לשמאי מקרקעין, על מנת שיאשר כי אכן הליקויים תוקנו על הצד הטוב ביותר.

מצאתם ליקויים בנכס? מה הצעד הבא שלכם?

המטרה בבחירת שמאי מקרקעין מומלץ, הינה מציאת ובדיקת ליקויים בנכס. לעיתים שמאי המקרקעין יניע אתכם מהעסקה וימליץ לכם למצוא נכס חדש, אם הליקויים הינם חמורים או שהבנייה הייתה רשלנית, מה שעשוי לסכן אתכם ואת בני ביתכם. כמו כן, שמאי המקרקעין, יוכל לומר לכם לגבי תוכנית המתאר העתידית, מה שיהיה עשוי להשפיע על ירידת המחיר או על העלאת המחיר של הנכס עם השנים. בכל מקרה, דו"ח מוקפד ומקצועי של שמאי מקרקעין, יוכל למנוע מכם לרכוש את הנכס או להיפך, לרכוש נכס שנראה ככדאי ביותר.

במדינת ישראל בשל הבנייה הרשלנית מומלץ להזמין שמאי מקרקעין לפני ביצוע עסקת נדל"ן

בישראל הבנייה היא לא קפדנית וזאת במקרים רבים עוד בלשון המעטה. ישנן תביעות אבות בביהמ"ש של דיירים שתבעו קבלנים בשל חריגות בנייה, בנייה רשלנית וכדומה. נב שיקבע בביהמ"ש, תהיה חוות דעת מקצועית של שמאי מקרקעין מומלץ אשר חוות דעת זו, קבילה בביהמ"ש. גם כאשר נוטלים משכנתא, הבנק שממנו תיקחו את ההלוואה, יחייב אתכם בדו"ח הערכת שווי הנכס ע"י שמאי מקרקעין. תוכלו לבחור מהרשימה של שמאי המקרקעין שהבנק ייתן לכם. דו"ח זה, הינו משמעותי לגבי בנק המשכנתאות, כך שיוכל לדעת את שווי הערך של הנכס.

צילום: pixabay

פורסם על ידי