שלבים לדרכון פורטוגלי

שלבים לדרכון פורטוגלי

בשנת 2015 החליט הפרלמנט הפורטוגלי לאשר את הצעת התיקון לחוק האזרחות, התיקון נועד לתקן את העוול שנגרם למגורשי ספרד ופורטוגל ולאפשר לצאצאי המגורים לקבל אזרחות פורטוגלית. ישראלים רבים עומדים בדרישות החוק ויכולים להוציא אזרחות פורטוגלית המקנה להם זכאות לקבל גם דרכון מהמדינה. זהו דרכון אירופאי בעל יתרונות רבים, לכן כדאי גם לכם לבדוק האם אתם זכאים לקבל אזרחות פורטוגלית.

מי זכאי לדרכון פורטוגלי?

בתיקון לחוק האזרחות הפורטוגלית נקבעו הקריטריונים הבאים:

  • מגיש הבקשה חייב להיות צאצא ליהודים שגורשו מספרד או מפורטוגל.
  • מוצא ספרדי – פורטוגלי.
  • קשר ישיר למגורשים מספרד.
  • זיקה לפורטוגל.
  • ללא עבר פלילי.

באופן כללי, המחוקק הפורטוגלי הוסיף לחוק רשימה של שמות משפחה אופייניים למגורשים, הרשימה מתעדכנת אחת לתקופה אך אין להסתמך על רשימות המפורסמות באינטרנט. גם אם שם המשפחה שלכם לא מופיע ברשומות תוכלו להגיש בקשה, כל עוד אתם מוכיחים קשר ישיר למגורשים ועומדים בשאר הקריטריונים.

כמו כן, יש להוכיח כי אתם שומרים על מנהגים השייכים ליהדות פורטוגל, למשל כתובה בנוסח ספרדי, וניתן להוכיח מוצא ספרדי או פורטוגלי גם בעזרת שליטה בשפות כמו לדינו או חכיתיה. יש לערוך מחקר גאולוגי כדי להוכיח את הקשר שלכם למגורשי ספרד ופורטוגל, ובנוסף חשוב לצרף מסמכים המחזקים את הטענה שלכם.

תהליך הוצאת האזרחות והדרכון

ישנם 4 שלבים עיקריים בתהליך הוצאת אזרחות פורטוגלית, רק לאחר קבלת האזרחות תוכלו להגיש בקשה לקבלת דרכון פורטוגלי. השלבים העיקריים לקבלת הדרכון הפורטוגלי הם:

  • בדיקת זכאות – זהו שלב מקדמי ללא עלות כספית, אפשר למלא טופס באתר של חברת קמפוס פאס כדי לבצע בדיקת זכאות מהירה. בשלב זה בודקים את שם המשפחה שלכם ואת ארץ המוצא של הוריכם.
  • פניה רשמית לראשי הקהילה היהודית בפורטוגל – לאחר איסוף מסמכים ותרגומם, כולל מחקר גנאלוגי, מכינים תיק ושולחים בקשה לראשי הקהילות היהודיות בפורטוגל. אם בבדיקה מגלים שאתם עומדים בקריטריונים ויש לכם קשר ישיר למגורשים תקבלו אישור עקרוני מהקהילה היהודית. לאחר תשלום אגרה, כ-500 יורו, תקבלו מהקהילה היהודית בפורטוגל אישור רשמי.
  • הגשת בקשה לרשויות ההגירה בפורטוגל – לאחר קבלת האישור הרשמי יש להכין תיק ולצרף מסמכים נוספים, כל המסמכים חייבים להיות מתורגמים בהתאם לדרישות החוק, וחתומים על ידי נוטריון. יש להגיש בקשה מסודרת לקבלת אזרחות פורטוגלית, הליך זה ממושך ועשוי להימשך כשנה וחצי.
  • קבלת דרכון – לאחר קבלת האזרחות אפשר להגיע לשגרירות פורטוגל בישראל ולהגיש בקשה לקבלת דרכון פורטוגלי, זהו הליך פשוט ומהיר יחסית.

להגשים חלום עם קמפוס פאס

חברת קמפוס פאס היא החברה המובילה בישראל להליכי אזרחות פורטוגלית, לחברה ניסיון רב וקשרים עמוקים עם ראשי הקהילות היהודיות, בכירים בארגונים יהודיים מסביבי לעולם וקשרי עבודה הדוקים עם עורכי דין ונוטריונים המתמחים בתחומי הגירה וקבלת אזרחות פורטוגלית. צוות החברה ילווה אתכם לכל אורך ההליך עד קבלת האזרחות הפורטוגלית.

פורסם על ידי