שירותי מחשוב לעסקים

שירותי מחשוב לעסקים

העולם שלנו הפך מהיר ועצבני וכדי לעמוד בקצב החיים, מבלי לעצבן את הלקוחות, עלינו להיות יעילים במיוחד, מהירים במיוחד ומתוחכמים. בכל ענפי המסחר והשירותים התחרות היא עצומה, המאבק על הלקוח הוא כמו על הכניסה לקורס טיס של הצבא.

אם כך, כיצד ניתן להגיע לרמת הביצועים הנדרשת מכל עסק במאה ה – 21 ?

היכן טמונים הפתרונות המודרניים, הטובים ביותר, לצורך השבחת השירות של העסק ?

ניהול קשרי לקוחות CRM

עסק ללא לקוחות הוא עסק בבעיה ולכן, כל עסק חייב לנהל מאגר לקוחות פוטנציאליים על מנת שידע לפנות אליהם ויוכל לנהל רישום מדויק – מתי פנה, מה הציע, מה הייתה תגובת איש הקשר ומתי עליו ליצור קשר שוב במטרה לנסות לקדם עסקה.

כמו כן, כל עסק חייב לנהל באופן מודע את מאגר הלקוחות הפועלים עמו ומקבלים ממנו שירותים. על מנהל השיווק לדעת מתי בוצעה העסקה האחרונה, מה הוזמן על ידי הלקוח ומה היה סך ההכנסות בעסקה.

כדי לנהל את המאגר של הלקוחות הקיימים והלקוחות הפוטנציאליים, יש לרכוש תוכנת ניהול קשרי

לקוחות – Costumer Relations Mnangement  או בקיצור CRM. תוכנות אלה פותחות עבורנו דף לקוח מתוחכם בו ניתן לעדכן בכל פעילות שבוצעה מול לקוח או לקוח פוטנציאלי. דפים אלה מאפשרים ניהול תכתובת עם איש הקשר, הוצאת חשבונית, שליחת מייל וכמובן רישום עדכונים שוטפים.

תוכנות מובילות בתחום הן של חברות SAP כשמדובר בעסקים גדולים, פרונטסק, פאוור לינק וזברה.

ניהול מלאי ורכש

ידוע שמלאי קטן שווה כסף גדול אולם, על בעל העסק או מנהל הרכש לדעת בכל שלב מה מצב המלאי שלו. מהרגע שפריט נכנס למחסן ועד שהוא נשלח למכירה, יש לדעת בכל שלב את מצב המלאי. כדי לעשות זאת בדיוק מרבי וביעילות מקסימלית, על כל עסק המחזיק מלאים להטמיע תוכנה לניהול רכש ומלאי. ניהול מלאי תקין יכול להגדיל את הרווחיות ולצמצם בזבוז.

תוכנות לניהול רכש ומלאי כמו Sap B1, Fritzcontrol, או לינט מאפשרות בקרת מלאי מדויקת תוך שמירה על מלאי מאוזן, לא מנופח ובזבזני ולא קטן וחסר. תוכנות אלה מסייעות לנתב את המוצרים המבוקשים ביותר בתקופת מסוימת לקדמת המדף, בכדי שהוצאת המשלוח תהיה מהירה ותיתן מענה יעיל לביקוש. עוד מסייעת המערכת בחסכון של זמן, כשמשך חיפוש פריט במלאי שואף כמעט לאפס. אספקת המוצרים נעשית ביעילות, במהירות וללא טעויות, מה שמייצר לקוחות מרוצים ונאמנים יותר.

תוכנה טובה לניהול הרכש והמלאי יודעת לתקשר עם התוכנות החשבונאיות של העסק. מדובר באלמנט קריטי היות שמלאי נחשב לנכס של העסק ולכן חשוב לתקשר נתונים כגון – מדידת מחזורי מלאי, תמחיר ממוצע של המלאי, תמחור בסיסי לפריט, ניהול עץ המוצר (רשימת פריטי המשנה שמרכיבים פריט מלאי בודד) ואספקה.

אבטחת מידע

אחד הנכסים החשובים של כל עסק בנוסף לקבלת שירותי מחשוב לעסקים הוא המידע הזורם בתוכו, אם באמצעות מחשבים, מכשירי טלפון ניידים, שרתי קבצים, או שרתי דואר. אחת המשימות העיקריות בעידן המודרני של העולם העסקי, הוא אבטחת המידע הזורם בעורקיו של כל עסק.

תוכנות רבות קיימות בתחום זה והתחרות גדולה אולם, הסיפור הגדול של התחום הוא חברת הענק צ'ק פוינט הישראלית, בהנהלת גיל שוויד. מדובר בחלוצת התחום בישראל, שעשתה גלים עם הטכנולוגיה המתקדמת שלה בכל העולם ונחשבת לחברת ענק, הנסחרת בבורסות העולם. החברה מעסיקה 5000 עובדים ב – 42 מדינות בכל רחבי העולם.

תוכנה לאבטחת מידע מייצרת שכבת הגנה מפני גישה לא חוקית למידע הארגוני, היא תיתן התרעה במידה ויתבצע ניסיון פריצה למערכת, היא תמנע ציתות, ניסיון לשיבוש המערכת והיא תמנע העתקה או השמדה של חומרים. כמו כן, במקרה שצלח ניסיון פגיעה חיצוני במערכת, היא תדע לטפל בכך ולעיתים אף לזהות את מקור הפריצה למערכת.

צילום: FREEPIK

פורסם על ידי