שירותים ניידים – הפתרון היעיל לשירותים בשטח

שירותים ניידים – הפתרון היעיל לשירותים בשטח

הצורך בשירותים ניידים קיים כשאנו מדברים על גני אירועים, כנסים בשטח פתוח, הופעות, ירידים, אירועים בטבע, אתרי בניה ובעצם בכל מקום שהוא לא מתחם בנוי שבו יש שירותים בנויים וקבועים. היתרון בשירותים ניידים הוא מן הסתם שהם ניידים, ובעצם ניתן להציב אותם בכל מקום ובכל עת, לפי הצורך. לרוב, המחשבה על שירותים ציבוריים גורמת לנו לחשוב על זוהמה, לכלוך, סרחון ועוד דברים פחות נעימים. רצוי שכאשר מדובר בשירותים ציבוריים הם יהיו נוחים, נקיים, נעימים לשימוש ואף נגישים.

שירותים ניידים – דגמים וסוגים

ישנם דגמים שונים של שירותים ניידים. המוכר ביותר הוא שירותים כימיים. שירותים כימיים הם בעצם מבנה שירותים אשר אינו מחובר לשום מערכת ביוב או צנרת. מה שכן יש בהם זה מושב פתוח בעל מכסה בצורת האות U  ובה חומרי ניקוי וחומר כימי אשר גורם לפירוק של תכולת ה"אסלה" ועל כן שמם שירותים כימיים. יש לא מעט חסרון בשירותים כימיים, לרוב מדובר באכלוס של אדם אחד בכל מבנה, הם פחות סטרילים ולעיתים החומר הכימי שבו משתמשים משחרר רעלים לאוויר.

דגם נוסף של שירותים ניידים הוא מבנה של ממש, העשוי פח מגולוון. מה שמקנה לו עמידות בפני כל תנאי מזג האוויר, רוחות עזות או שמש קופחת. ההבדל בין שירותים ניידים לבין השירותים שאנחנו מכירים מהבית, מהעבודה או מהקניון הוא דיי קטן. מבנה שירותים ניידים  מגיע עם אבזור מלא. מערכת חשמל, אינסטלציה, כלים סניטרים (כיור ואסלה) ומראה. מבנה כזה של שירותים ניידים נראה היום יותר ויותר בגני אירועים, כנסים גדולים שממוקמים בשטח פתוח, אירועים בטבע ועוד. בנוסף וחשוב לא פחות, ישנם שירותים ניידים אשר נגישים לנכים, בעלי רמפה עליה לתא השירותים, ומאחזי יד בתוך התא.

ישנם לא מעט הבדלים בין שירותים ניידים לשירותים כימיים כגון:

  1. מבנים של שירותים ניידים יגיעו בגדלים שונים עם כמו תאים שונה, בעוד שירותים כימיים לרוב יגיעו בגודל סטנדרטי עם תא אחד.
  2. שירותים ניידים מחוברים למערכת אינסטלציה בעוד שירותים כימיים לא, ובהם יש חומרים כימיים שעלולים להיות רעילים לנשימה.
  3. מבנה של שירותים כימיים הרבה פחות עמיד משירותים ניידים אשר עשויים פח מגולוון.

לסיכום

אם אתם בעלי עסק של אירועים, או קבלנים של אתר בניה, או שפשוט יש לכם צורך במבנה של שירותים ניידים אין ספק שכדאי לכם לשקול רכישה של מבנה שכזה. מדובר בפתרון יעיל במחיר משתלם, אז למה אתם מחכים?

צילום: ארבל שטראוס

פורסם על ידי