שירותים לגיל השלישי

שירותים לגיל השלישי

קשישים בגיל השלישי זכאים לקבל מגוון של שירותים עבורם, במגוון היבטים, גם אם הם מתגוררים בבית פרטי משלהם או בבית אבות, לדוגמא. החוק מאפשר שירותים מגוונים לגיל השלישי החיוניים עבורם ושהם זכאים לקבל אותם במסגרות השונות אשר בהם נמצאים הקשישים. העדיפות המוסרית העליונה היא לדאוג לרווחתם ולצרכיהם של הקשישים, בכל מקום הו הם נמצאים, וזו המטרה החשובה ביותר, לדאוג לרווחתם של הקשישים בגיל השלישי, בכל מקום בו הם נמצאים. האחריות המוסרית והאנושית של בני האדם היא לדאוג לקשישים בגיל השלישי, כדי שלא ירגישו מחסור באף אחד מהשירותים אשר הם זכאים להם.

בית דיור מוגן מעניק שירותים מגוונים עבור אוכלוסיית הגיל השלישי ולהלן יוסברו השירותים העיקריים המוענקים לאוכלוסיית הגיל השלישי.  בית דיור מוגן הוא מקום בו נמצאים הקשישים בדרך כלל בדירות עצמאיות משלהם, והם מקבלים בבית דיור מוגן מגוון של פעילויות פנאי עם קשישים אחרים וכן שירותים של פעילויות להעשרת עולמם הפנימי, כגון חוגים והרצאות, טיולים, וכן ספריה ואפשרות ליהנות מהצגות ותרבות מגוונת עבורם בגיל השלישי. בית דיור מוגן מעניק אפשרות לקשישים אשר לא יכולים לגור בבית שלהם מסיבות של קושי בהליכה או קשיים תפקודיים, ולכן דיור מוגן מספק להם מסגרת מוגנת עם קשישים אחרים, באופן עצמאי לחלוטין, ומאפשר להם ליהנות מחיי חברה ופנאי, במסגרת בית דיור מוגן, לאוכלוסיית הגיל השלישי. בניגוד לעבר, בו בתי אבות היו המענה העיקרי לגיל השלישי, הרי שכיום החלופות של דיור מוגן מאפשרות מסגרת עצמאית יותר לקשישים בגיל השלישי, המאפשרת להם דיור עצמאי בדירות משלהם בדיור מהוגן, והם זוכים להיות בקהילה בדיור המוגן, עם קשישים אחרים, וכך להימנע מתחושות של בדידות ועצבות.

בית דיור מוגן מעניק לקשישים בגיל השלישי אפשרות לדירות עצמאיות משלהם, והזדמנות עבורם ליהנות מעצמאות ותרבות פנאי עבורם, בדיור מוגן איכותי, אשר בו הם יוכלו להוות אינטרקציה עם קשישים אחרים בגילם במסגרת הדיור המוגן וכן לקבל שירותים נלווים בחלק מהמוסדות של דיור מוגן, כגון שירותי אבטחה על דיירי הדיור המוגן, מענה לכל צורך הדרוש עבור הקשישים בבית דיור מוגן, כגון בקשה לטיפול מסוים או הסעה למוסדות רפואיים וכן שירותי ניקיון וכביסה. דיירי הדיור המוגן בגיל השלישי מקבלים מסגרת מגורים מסודרת עבורם, עם מגוון של שירותים כגון שירותי ניקיון וכביסה ובריכה ומרפאה בחלק מהמוסדות לדיור מוגן. זאת בנוסף לתרבות וחוגים להעשרת הפנאי של הקשישים בדיור המוגן.

צילום: pixabay  

פורסם על ידי