שיקום כאבי ברכיים ללא ניתוח

שיקום כאבי ברכיים ללא ניתוח

כאבי ברכיים פוגעים רבות בשגרת חיינו. בגלל תחושה לא נעימה בברך, אנו מוצאים את עצמנו מתקשים לעלות או לרדת במדרגות, לעמוד, לשבת ולעסוק בפעילות הספורטיבית האהובה עלינו שעסקנו בה לאחרונה. אך בעיות בברכיים אינן גזירת גורל. ניתן בהחלט לשקם כאבי ברכיים מבלי הצורך לבצע ניתוח באמצעות שיטה ייחודית ויעילה שנועדה להביא את הברך לידי תנועה.

כאבי ברכיים – מה אפשר לעשות?

שיטה מתקדמת לריפוי כאבים אורתופדיים שונים כמו כאבי רגליים, ברכיים או מפרקים מסייעת למטופלים. במסגרת השיטה, מסיטים את העומד מהאזור הכואב בגוף אל אזורים אחרים, וזאת תוך שימוש במכשור מתקדם. היתרונות בשיטה זו הם שהיא אינה מערבת טיפולים תרופתיים ואינה מצריכה ניתוחים. הריפוי הוא תהליך של תרגול וחיזוק השרירים שנועד להחזיר את המטופל למסלול חיים שגרתי.

איך מתבצע הטיפול?

במהלך הטיפול, שנועד לשקם כאבי ברכיים ללא ניתוח, מנחה המטפל את המטופל כיצד להשתמש במערכת הליכה משוכללת שנועדה "לפזר" את העומס הנוצר על הגוף, על מנת שלא יתמקד בברכיים הכואבות. המערכת המשוכללת הזו מורכבת מיחידות מכאניות אשר נצמדות לסוליה של הנעל. המטפל מתאים למטופל את התרגילים המתאימים, וזאת במטרה להרגיל את הגוף לעומס החדש ולחזק את השרירים.

מה יכול לגרום לכאבי ברכיים?

כאבי ברכיים הם תלונה נפוצה למדיי בקרב גברים ונשים כאחד. הכאבים יכולים להיות נראים ולהופיע בעקבות פגיעה פיזית או חבלה, או כאבים המופיעים בפתאומיות כתוצאה מביצוע תנועה בלתי נכונה בברך או בעקבות מאמץ פיזי רב מדיי. באופן כללי, הפגיעות בברכיים מחולקות לסוגים שונים שכדאי להכיר:

  • הבעיות המכניות – בעיות כמו פריקת הפיקה, הנוצרות כאשר הגידים של הפיקה רופפים מדיי. בעיה נוספת היא נעילה של הברך. כך, חלקיק של סחוס או עצם יכול להתנתק בגלל פגיעה או שחיקה והאדם יתקשה ליישר את הברך.
  • מכה ישירה בברך – יכולה להיווצר מסיבות שונות – פגיעת ספורט, תאונת דרכים וכדומה. מבין החבלות הנוצרות בעקבות הפגיעה ניתן להזכיר קרע של הרצועה (נפוץ אצל ספורטאים) וקרע של מיניסקוס.
  • דלקות – דלקות שונות עלולות לפקוד את הברך, דוגמת דלקת מפרקים שגרונית, דלקת ניוונית של המפרקים, דלקת זיהומית של הברך או גאוט – מחלה המתבטאת בשקיעה של חומצת שתן במפרקים של הגוף.

לא מתעלמים מהכאבים

אם כאבי הברכיים שאתם חשים מסרבים להיעלם כעבור כמה ימים, גם לאחר מנוחה ונטילת משככי כאבים, חשוב לפנות לטיפול מתאים. מעבר לכך, זכרו כי החלמת הברך מצריכה לא פעם כמה חודשים. הקפידו להישמע להוראות המטפל ולבצע את התרגילים שהותאמו במיוחד עבורכם.

צילום: pixabay

פורסם על ידי