שינויים בקריירה ובעסקים והשפעתם

שינויים בקריירה ובעסקים והשפעתם

במציאות הכלכלית הנוכחית, רבים מוצאים עצמם קמים בכל יום לעבודתם בחוסר חשק, מתוך תחושה של אין ברירה. האמת היא שיש לכל אחד ברירה, ניתן לבצע שינוי קריירה, וניתן לעסוק במקצוע ומשרה שממלאים אותך סיפוק, מעניקים לך תחושת יעוד וגם מתגמלים אותך בהתאם. אימון אישי לקריירה מלווה אנשים שבוחרים לשדרג את הקריירה שלהם, נותן להם כלים לבצע שינוי תעסוקתי ולהשיג עצמאות כלכלית וכן תמיכה וליווי לאורך התהליך. מהו אימון לקריירה וכיצד הוא יכול לתרום לך – על כך בשורות הבאות. המאמר נכתב בשיתוף עם עידית פליק – מומחית לאימון קריירה.

מהו אימון לקריירה ומה חשיבותו

רוב בני האדם שואפים לביטחון ושלווה, עבודה קבועה, גם אם אינה מהנה, מספקת לאדם תחושת ביטחון. שינוי לעומת זאת הוא מפחיד, הוא מאתגר ומכריח אותנו להניח את השגרה וההרגל מאחור ולצאת למסע אל משהו אחר, חדש, משהו שעדיין איננו מכירים. כדי ששינוי תעסוקתי יהווה מקפצה להעצמה אישית ויוביל לנתיב של הגשמה וסיפוק, צריך להתוות מטרות ברורות, להציב יעדים ולקבוע נקודות ציון בדרך אל המטרה. אימון לקריירה מסייע לאדם לבחור את היעד המקצועי שיממש את מלוא הפוטנציאל שלו. מנטור אישי המתמחה באימון לקריירה מעניק למתאמן כלים להכיר את החזקות והעוצמות שלו,  ולהציב מטרות ונתיבים שיאפשרו לו שדרוג קריירה, קידום תעסוקתי וכלכלי והעצמה אישית ומקצועית.

כיצד אימון לקריירה מסייע למתאמן

מנטורינג לשינוי קריירה מסייע ומקדם את המתאמן בדרכים שונות, ביניהן:

  • זיהוי חולשות, יכולות ונטיות – כדי לבצע שינוי קריירה ולפעול למימוש הפוטנציאל האישי יש לזהות מהן היכולות, החוזקות והנטיות של המתאמן. מנטורינג לשדרוג קריירה מתחיל בזיהוי חזקותיו, כישוריו ויכולותיו של המתאמן וכן באבחון נקודות התורפה, הדפוסים והפחדים שמעכבים אותו.
  • מתן לגיטימציה לחלום – כילדים, רובנו הרשינו לעצמנו לחלום ולדמיין מה נעשה כשנהיה "גדולים". ככל שאנו מתבגרים, קיימת נטייה לזנוח את חלומותינו בצד ולהסתדר עם "מה שיש". אימון לקריירה מאפשר למתאמן לחלום שוב ומסייע לו להפוך את החלום למציאות.
  • הגדרת יעדים ומטרות – כדי שניתן יהיה להגיע ליעד המבוקש ולשדרג את הקריירה שלך, צריך לקבוע מטרות, להגדיר משימות ואף לקבוע לוחות זמנים. מנטור לשינוי תעסוקתי מסייע למתאמן לקבוע מטרות ברות השגה ומעניק לו כלים שיסייעו לו להגדיר את הנתיב האישי שלו לקריירה מצליחה ומספקת.
  • ליווי ותמיכה לאורך התהליך – בכל שלב של התהליך, מאמן לקרירה ניצב לצדו של המתאמן ומספק לו את הכלים והתמיכה להם הוא זקוק. בין השאר, תהליך מנטורינג לקריירה כולל הכנה לראיונות עבודה, כתיבת קורות חיים, מציאת האיזון הנכון בין עבודה, בית ומשפחה וניהול נבון של סדרי העדיפויות.

האומץ לחשב מסלול מחדש

עבודה במשרה קבועה ומשעממת שאינה ממצה את יכולותיך אינה גזירה משמיים. כל אדם יכול וזכאי לעסוק במקצוע שממלא אותו סיפוק ומאפשר לו לממש את יכולותיו ולתרום לביתו ולמשפחתו. אם את או אתה מרגישים שעבודתכם שוחקת, אם אתם קמים בבוקר ויוצאים לעבודה מתוך תחושת הכרח ואם קיימת בכם כמיהה לפתח קריירה משמעותית ובעלת ערך – זה הזמן לפנות למאמן לקריירה שיעזור לכם להגשים את השאיפות והחלומות המקצועיים שלכם.

 

פורסם על ידי