שילוב בין ריהוט גן לריהוט פנים

שילוב בין ריהוט גן לריהוט פנים

מתכננים מתיחת פנים לבית או עוברים לבית חדש ומעוניינים לרהט את שטחי החוץ? אספנו עבורכם מספר המלצות כיצד לבנות שילוב מנצח של ריהוט הגן עם ריהוט הפנים. את המראה ההרמוני ניצור באמצעות איתור האלמנט הקבוע בין שניהם – אם באמצעות ערכת צבעים החוזרת על עצמה או שימוש בחומר ובסגנון עיצובי דומה. לפניכם המדריך המקוצר לשילוב בין ריהוט גן לריהוט פנים.

ממה עשוי ריהוט הפנים שלכם?

החלק הראשון שיש לבחון הוא החומר ממנו עשוי הריהוט שלכם – פינות הישיבה במטבח, שולחן אוכל בסלון או חדרי האירוח. החומר היחיד שתעדיפו להימנע ממנו בשילוב ריהוט החוץ הוא עור או בד דמוי עור. אם הריהוט שלכם עשוי מעץ, כדאי לחקות את צבע העץ והטקסטורה שלו (לדוגמה עץ צבוע לבן יכול לשמש כאלמנט פנים וחוץ). אם הריהוט עשוי מעץ אלון – תוכלו להשתמש בעץ איכותי זה גם בריהוט החוץ שלכם ואם דווקא בחרתם בעיצוב מודרני עשוי המשלב PVC ופלסטיק במטבח תוכלו להמשיך את אותו קו עיצובי גם במתחמי החוץ שלכם.

משחק של צורה וצבע

האספקט הבא שנבחן הוא ערכת הצבעים המשמשת כיום בבית. במקרה הזה אין מדובר רק בריהוט אלא בצבעים הכללים השולטים במטבח ובחדר המגורים. חשוב גם להתייחס לזרימה של הבית, למעבר בין החרים השונים. למשל, אם הגינה ממוקמת מחוץ לדלת המטבח, נרצה להעניק משמעות גדולה יותר לצבעים השולטים במטבח עצמו. אם היציאה היא מחדר המגורים נשים לב לצבעי הריהוט והקירות ונשתמש בהם גם באלמנטים שונים בגינה.

כבר רכשתם ריהוט גן בצבע סולידי, אך פנים הבית צבעוני מאד?  תוכלו להשתמש בצבעים עזים יותר בתכנון השמשייה וכריות פינות הישיבה, להשתמש במפה צבעונית על השולחן או להוסיף אלמנטים דקורטיביים צבעוניים.

קווים עיצוביים הנוגעים לצורת הריהוט

הפרמטר האחרון שנבדוק הוא הצורה בה הרהיטים מעוצבים. האם עיצוב הבית מדגיש קווים עגולים ועדינים? הספות מעוגלות, פינות הישיבה הפנימיות הן סביב שולחן אובאלי או עגול או שדווקא קווים חדים מודגשים בו? אם הספות שלכם, שולחן האוכל או שולחן הקפה בעלי צורה מרובעת, נמשיך את הסגנון הזה גם בריהוט הגן. אם דווקא התחברתם לעיצוב בסגנון מעודן ומעוגל יותר – עיצוב זה ישלוט גם בחללי החוץ הפתוחים.

לסיכום, עיצוב ריהוט הפנים והחוץ אינו מנותק רק בשל הפרדת הקירות החיצוניים מהבית. חישבו על כך – האורחים שלכם יבקרו במהלך השהות בשני החללים. לכן, נסו לשמור על קו אחיד והרמוניה בין ערכת הצבעים השולטת בכל אחד מהמתחמים, שימרו על הצורה והסגנון וכן נסו לעשות שימוש בחומרי גלם דומים שיהפכו את הבית ליצירה מתוכננת היטב. כיום יש מבחר עצום של פריטי ריהוט גןהמאפשרים לנו לבנות מתחם חוץ מרהיב ומפנק, אותו ניתן להעצים באמצעות תכנון נכון והוספה של ערסלים, מטבחי חוץ, בורות אש, מיטות שיזוף, סלים ונדנדות ואף פוף לישיבה ספונטנית או מנוחה.

תמונה: depositphotos

פורסם על ידי