שיווק באמצעות חומרים ממותגים מבתי דפוס

שיווק באמצעות חומרים ממותגים מבתי דפוס

הדפוס הומצא במהלך המאה ה-15 על ידי אדם בשם יוהאן גוטנברג. המצאת הדפוס נחשבה במשך שנים רבות כהמצאה הגדולה והחשובה ביותר בהיסטוריה. היא אפשרה מהפכה שלמה באופן שבו מונגש ידע לכל בני האדם, והפכה את הספר המודפס לדבר שניתן להפיק בקלות רבה יחסית.

מאז עברו כמה מאות שנים, ובתי הדפוס המודרניים מציעים מגוון רחב של שירותי הדפסה שונים. גם בעידן הדיגיטלי, שבו יותר ויותר שירותים עוברים לרשת האינטרנט, עדיין יש חשיבות רבה לעולם הדפוס. גם בתחום השיווק, למשל, בתקופה בה השיווק הדיגיטלי צובר יותר ויותר תאוצה – לשיווק באמצעות חומרים מודפסים עדיין יש אפקטיביות רבה.

למרות שבעידן הנוכחי גורמים עסקיים רבים חושבים קודם כל על פרסום בערוצי המדיה השונים וברשתות החברתיות, הפרסום באמצעות חומרים מודפסים לא איבד את כוחו. עסקים רבים בתחומים מגוונים עדיין יכולים לקבל בדרך זו חשיפה אפקטיבית לשם המותג שלהם, וגם למוצרים שהם משווקים או לשירותים שהם מציעים.

סוגי מוצרים שמציעים בתי דפוס

בתי דפוס בכל רחבי הארץ, בין אם בית דפוס תל אביב או בית דפוס בכל מקום אחר, מציעים מגוון שירותים איכותיים שיכולים לסייע בשיווק העסק. היצע המוצרים שניתן להדפיס או למתג הוא רחב – החל מהדפסת פליירים פרסומיים ועד לוחות שנה ממותגים, מגנטים, שלטי חוצות, פוסטרים וכרטיסי ביקור. כל אחד מהפריטים האלה יכול לשמש ככלי שיווקי אפקטיבי.

כך, חלוקת פליירים פרסומיים בתיבות דואר עדיין מצליחה להביא לקוחות חדשים לעסקים שעוסקים בכך. לפלייר יש כמה יתרונות שיווקיים – מדובר בחומר פרסומי מיידי שקל לסקור בתוך שניות, ובנוסף לכך הוא נשאר בצורה פיסית אצל הלקוח הפוטנציאלי. אמנם רבים מהמקבלים של הפליירים משליכים אותם לפח, אך מספיק שיהיה אחוז קטן יחסית של אנשים שיקראו את תוכן הפלייר וישמרו אותו כדי לנחול הצלחה בקמפיין כזה.

מיתוג עסקי

כאשר מדברים על פריטים ממותגים שמודפסים בבית דפוס, יש להבין מהו מיתוג. מיתוג הוא הפיכה של שם של חברה או עסק לדבר שיש סביבו עולם שלם של הקשרים רגשיים ורעיוניים בעיני הלקוח. מותג הוא הרבה יותר מסתם שם של חברה או מוצר. מותג מסמל רעיון כלשהו או תחושה מסוימת שעולה אצל הצרכן כאשר הוא נתקל בו.

ישנם אמצעים אפשריים רבים על מנת ליצור מותג, ולעתים הדבר יכול לקחת שנים עד שמותג כלשהו מקבל חשיפה משמעותית בקרב הציבור הרחב. אחת מהדרכים ליצור מיתוג היא על ידי מוצרים שמודפס עליהם הלוגו של החברה שעומדת מאחוריהם.

אפילו פריטים כמו עטים, ניירות מסמכים או לוחות שנה יכולים להיות ממותגים וכך להמשיך ולהזכיר באופן מודע ובלתי מודע את שם החברה לצרכנים וללקוחות הפוטנציאליים.

בעזרת הדפסת מוצרים ממותגים בבית דפוס ניתן ליצור תחושת נאמנות אצל הלקוחות. כאשר לקוח מגיע, למשל, לפגישה עסקית במשרד כלשהו – החומרים הממותגים שהוא יקבל יכולים להשפיע במידה רבה על הרצון שלו לסגור עסקה ועל תחושת הרצינות שאותה חברה תשדר עבורו.

לסיכום

שיווק באמצעות חומרים מודפסים ממותגים יכול להיות אפקטיבי ביותר. בעידן השיווק הדיגיטלי הנוכחי יש לזכור כי ישנו עדיין כוח רב למאמצי שיווק קלאסיים כמו הדפסת פליירים ופריטים ממותגים. בעזרת כלים אלה ניתן להגיע לרמת חשיפה גבוהה יותר של כל מוצר או שירות וכן להטמיע את שם המותג בתודעה של הלקוחות הפוטנציאליים שיכולים להתעניין בו.

צילום: FREEPIK

פורסם על ידי