שטיפה וניקוי באמצעות קצף

שטיפה וניקוי באמצעות קצף

יש סיבה טובה לכך שתכשירי ניקוי מקציפים כובשים את עולם הניקיון במיוחד במפעלים. שטיפה במים אינה יעילה דייה בהסרת לכלוך עיקש וקשה ועל מנת לשמור על תנאי סטריליזציה מקסימליים והיגיינה חשוב להשתמש בתכשירי ניקוי עוצמתיים, כמו אלה שפועלים בדרך של הקצפה.

קצף הוא תוצר של אינטראקציה בין שלושה חומרים – חומר הניקוי, אוויר מים. היתרונות של קצף בתהליכי ניקוי הם משמעותיים בעיקר מהסיבה הפשוטה שיש לו תכונה פיזיקלי משמעותית – היצמדות למשטחים. זוהי תכונה חשובה מאוד היות וההיצמדות למשטח אפשר לו לכסות שטח רחב ולהגיע גם למקומו צרים וכאלה שקשה להגיע אליהם בשיטת ניקוי אחת.

הקצף כשלעצמו אינו עוצמתי וחזק מספיק ורק כשמוסיפים לו דטרגנט איכותי הוא יכול להשיג את המטרה ולהסיר לכלוך קשה, כולל שומנים.

הקצף שמשיג ניקוי אופטימאלי

הטכנולוגיה של היום מאפשרת ליצור קצף עמיד ואיכותי במיוחד בשימוש כימי נכון בין תמיסות ורכיבים ולייצר תכשיר ניקוי הפועל בשיטת הקצפה ומיועד לתעשייה הכבדה. כמו כן, קיימים תכשירי הקצפה שניתן להשתמש בהם במכשור מתקדם כמו למשל, במכונות שטיפה בלחץ המאפשרות שטיפה חזקה במיוחד המתאימה גם למשטחים מאתגרים לניקוי – משופעים או אנכיים שבאופן אחר היו מרחיקים את החומר בגלל כוח הכבידה.
חשוב מאוד לבחור תכשירים העושים שימוש מאוזן בקצף, כיוון שיותר מדי קצף בתכשירים מסוימים עשוי לצמצם את האפקטיביות של דטרגנטים מסוימים והניקוי לא יהיה יעיל כפי שהיה יכול להיות. כלומר, חשוב להימנע ממצב של עודף קצף.
ההמלצה היא לעקוב במדויק אחר ההוראות כאשר לרוב מתחילים בתחתית המשטח הייעודי ומתקדמים בעקביות עד לחלקו העליון של המשטח ויש לוודא שהמשטח הוקצף במלואו. לאחר מכן יש לשטוף את הקצף במים וכאן דווקא נהוג להתיז את המים מהחלק העליון תוך כדי ירידה מטה בהדרגתיות על מנת להבטיח שהתמיסה המוקצפת אכן נשטפת ומים עכורים לא עוברים על פני אזורים שנשפו כבר במים נקיים.

קדם חיטוי – תוצאות מצוינות

יתרונות נוספים שנלווים לשטיפה וניקוי באמצעות קצף הם המראה של הקצף. כאשר מנקים משטח עם קצף קל להבחין בכך שהמשטח נוקה ואין צורך לבצע פעולה חוזרת ואפשר גם לתכנן כהלכה את תהליך הניקוי ולבחור שטחים ייעודיים ואזורים ייעודים לניקוי ולהבחין גם בהבדלים בין השטחים שכבר התנקו ובין אלה שעוד לא עברו תהליך ניקוי.

שימוש בקצף איכותי מאשר להיפטר מחיידקים רבים כאשר את הניקוי בקצף מבצעים לפני כל חיטוי. ניקוי באמצעות קצף חוסך הרבה אנרגיה וכסף ומשיג תוצאות מרשימות במיוחד. חשוב לפנות לחברה מקצועית המשווקת מוצרי ניקוי מקצועיים ייעודיים לתעשייה העומדים בתקנים המחמירים ביותר וכן לקבל המלצה והכוונה על שימוש אופטימאלי בחומרי הניקוי השונים לרבות תכשירי הקצפה שעושים הבדל משמעותי בניקוי של פסי ייצור ומשטחים אנכיים או משופעים ומקומות שקשה לנקות בדרכים אחרות. תנו לקצף לעשות את העבודה עבורכם.

לקריאה נוספת על ציוד שטיפה, הקצפה וחיטוי כנסו לאתר EIS פתרונות ניקוי לתעשייה www.eis.org.il

צילום: pixabay

 

פורסם על ידי