שוק ההון בירידה: היכן כן כדאי להשקיע?

שוק ההון בירידה: היכן כן כדאי להשקיע?

מחפשים השקעה מסוג אחר? אתם לא היחידים. משקיעי בורסה ופעילים ראו לאחרונה הרבה אדום על המסכים. צבע אדום וגרפים יורדים (ההפך מצבע ירוק וגרפים עולים) הולכים ביחד. וכאשר שוק ההון בירידה, הציבור הישראלי מתחיל לחפש חלופות. אם הבורסה פחות מעניינת אתכם או שאתם מאלה שרוצים השקעה אחרת או פשוט לגוון את סגנון ההשקעה שלכם, קבלו כמה אלטרנטיבות השקעה שיכולות לבוא בחשבון.

מניות אאוט, נכס דיגיטלי אין

אלטרנטיבת השקעה שבהחלט ראוי לבחון מקרוב נמצאת במרחב הדיגיטלי. זה לא היה מובן מאליו, אך נסביר מדוע השקעה בנכסים דיגיטליים החלה לעורר כל כך הרבה עניין בתקופה הזאת. פעם כשאנשים ראו בבורסה את הגרפים שיורדים, הרבה משקיעים ברחו אל הזהב. המתכת היקרה נחשבה למפלט בטוח, אבל הכלל הזה כבר לא תמיד נכון. לא חסרות היום אלטרנטיבות אחרות שנחשבות לפחות ספקולטיביות. נכסים דיגיטליים, שלא כמו שוק ההון, נועדו להביא הכנסה שוטפת, פסיבית ולזמן ארוך. זו השקעה שאיננה תלויה במה שעושים משקיעים אחרים ואיננה תלויה בהשפעות פסיכולוגיות שעשויות להפיל את שוק ההון או לפחות חלק מסוים מהמניות, בכל רגע נתון. ומה שלא פחות חשוב – ניתן להשקיע בנכסים דיגיטליים במחירים הגיוניים (וקיימות לא מעט אפשרויות).

נכס דיגיטלי – מה עושים מזה כסף

ידוע היטב שאלטרנטיבות לבורסה לא נמצאות רק באפיק אחד. אפשר כמובן להשקיע למשל בנדל"ן, אלא ששם רמות המחירים גבוהות מאוד והעתיד גם הוא לא בטוח. איש לא יודע אם בקרוב מחירי הנדל"ן ימשיכו לעלות או יקרסו. לעומת זאת, בנכסים דיגיטליים המגמה ברורה. אנשים נמצאים באינטרנט, בדיגיטל, בכל זירות האונליין, לאורך כל שעות היום ואף בלילה. וכשיש נוכחות ציבורית רחבה, יש אפשרות לעשות מזה כסף. אפשר להצביע על כמה סוגים של נכסים דיגיטליים שמאפשרים למשקיעים להרוויח. למשל:

  1. איקומרס – מסחר אלקטרוני שובר שיאים מדי יום. נפח המסחר עומד כיום על מעל 5 טריליון דולרים ברחבי העולם. קצב העלייה בתקופת הקורונה הגיע ל-20 אחוז. כאשר מקימים חנות מקוונת בצורה מקצועית ונוקטים בקידום דיגיטלי, מדובר בנכס חזק שמניב הכנסה קבועה.
  2. ערוצי טרפיק – נכס דיגיטלי מסוג אחר הוא כל סוג של ערוץ או פלטפורמה, שיוכלו להביא הרבה טרפיק (כלומר הרבה גולשים בכל רגע נתון). פייסבוק, בלוגים, אינסטגרם, אתר אינטרנט, פורטל, בכל אחד מהם אפשר לייצר לידים, לשלב פרסומות להשיג חסויות מספונסרים.
  3. דומיינים חזקים – משקיעי דיגיטל מנוסים עושים כסף בדרכים נוספות. למשל, קונים בזול דומינים מוצלחים, ולאחר מכן מוכרים אותם לגורמים עסקיים. למשל, דומיין כמו "אופניים" (בעברית או באנגלית) ניתן למכור לרשת אופניים רגילים או חשמליים. דומיין כמו "פרח בר" אפשר למכור לחנות פרחים או רשת חדשה או למשקיע שמאמין בדומיין כזה.

 

 

 

 

פורסם על ידי