שוקלים לשפץ את הבית? כל מה שכדאי לדעת

שוקלים לשפץ את הבית? כל מה שכדאי לדעת

על פי הנתונים פעם בעשר-חמש עשרה שנה אנחנו נוהגים לשפץ את הבית שלנו. בין אם זה שיפוץ כללי ובין אם זה שיפוץ של חדר אחד או יותר. לשיפוץ של הבית יש סיבות שונות, כפי שנוכל לראות מיד, וכן יש דברים רבים שאנחנו צריכים להתייחס אליהם, בטרם אנחנו מתחילים אותו.

לפני שנסביר מדוע אנחנו בוחרים לשפץ את הבית ועל מה אנחנו צריכים לשים דגש, חשוב לומר, אם אנחנו רוצים או צריכים לשפץ את הבית ואין לנו אפשרות כלכלית לעמוד בהוצאות שלו, הרי שאנחנו יכולים להשתמש באופציה של הלוואה חוץ בנקאית על מנת לממן אותה. מדובר בהלוואה שאנחנו מקבלים מגורם שאיננו בנק שמעניק לנו הלוואות בתנאים נוחים עם ריביות נמוכות ובכך אנחנו יכולים לממן את השיפוץ.

כאמור יש סיבות שונות מדוע נרצה לעשות שיפוץ, בין היתר אנחנו יכולים למצוא סיבות כגון, מבנה ישן שצריך לחדש, שינוי בסטטוס המשפחתי, צרכים פיזיולוגים או בריאותיים שונים וכן הרבה פעמים, אנחנו נרצה לעשות שיפוץ בשביל לעלות את ערך הנכס לפני שכירות או מכירה. על כן, אנחנו נשתמש באופציה של נטילת הלוואה חוץ בנקאית, כך שערך הנכס לאחר מכן יעלה על ערך ההוצאה שלנו, מן הסתם.

נקודות שצריך לזכור לפני השיפוץ

מעבר לעניין של התוכניות והתכנונים, יש שורה של נקודות שאנחנו צריכים לקחת לפני שאנחנו נכנסים לתהליך של שיפוץ, בין אם מדובר בשיפוץ של כל המבנה או שיפוץ של חדרים ספורים.

שינוי שגרת חיים – כל שיפוץ משנה באופן מסוים את שגרת החיים שלנו לתקופה מסוימת. שיפוץ כללי ייאלץ אותנו לשכור נכס מגורים אחר או לעבור ולהתגורר בבית מלון עד שהשיפוץ יסתיים. שיפוץ חדר מסוים, עלול להשפיע בצורות שונות על שגרת החיים שלנו ואנחנו צריכים לקחת את זה בחשבון.

רעש – עלינו לזכור שתהליך של שיפוץ יוצר רעש. זה אומר שעלינו ליידע בכך את השכנים וכמובן לפעול על פי תקנות הרעש המקומיות, וכן אנחנו צריכים להיות מוכנים לכך בעצמנו.

אבק ולכלוך – גם כאן אנחנו צריכים ליידע את השכנים, ובמקרה ואנחנו מבצעים שיפוץ של חדר בודד נניח, אז אנחנו צריכים לקחת בחשבון נקודה זו, בהתחשב בריהוט ובשאר החפצים שבחדר.

אנשי מקצוע – כשאנחנו בוחרים לשפץ מבנה, אנחנו צריכים לקחת בחשבון שעלינו לשכור אנשי מקצוע. מה זה אומר? שאנחנו צריכים להיות מוכנים לכל התהליך מהשלב של פגישות וראיונות לפני שאנחנו מחליטים את מי לשכור, חתימה על חוזי עבודה, שכר, וכמובן עלינו לעבוד איתם בקשר ישיר על מנת להקפיד שיעמדו בהתחייבות שלהם כלפינו.

חומרים – במקרים רבים, תהליך שיפוץ ייאלץ אותנו לבחור בין חומרים שונים, אנחנו צריכים להכיר את הנושא לפני שנוכל לקבל החלטה שיכולה להיות טובה עבורנו.

פורסם על ידי