שאלות שעליהן יש לענות לפני שקונים יאכטה

שאלות שעליהן יש לענות לפני שקונים יאכטה

החלטתם להגשים את החלום ולרכוש יאכטה? אתם לא בטוחים איזו יאכטה לבחור?
גיליתם שיש בשוק כל מיני סוגים של יאכטות ואתם לא בטוחים איזו לרכוש?

אנחנו מזמינים אתכם להמשך בקריאה, לקרואת השאלות והתשובות שיש במדריך זה ובהתאם לכך, אנחנו מבטיחים לכם שהבחירה תהיה לכם הרבה יותר קלה.

שאלה מס' 1 – איזה יאכטה עונה על הצרכים שלכם?

קחו דף ועט ורשמו את הצרכים שלכם. האם אתם מתכננים להפליג את עם המשפחה, האם אתם מתכננים להתחרות, האם אתם מתכננים לעגון במפרצים ולא במרינות מסודרות וכו'. בהתאם לאפיון הזה תוכלו לדעת איזו יאכטה יכולה להתאים לכם וזאת כמובן גם תוך כדי קבלת ייעוץ מהחברה ממנה אתם רוצים לרכוש את היאכטה.

שאלה מס' 2 – יאכטה חדשה או יד שנייה?

בגדול, אין ספק שיש עדיפות ליאכטה חדשה. מה שכן, הדבר תלוי כמובן בתקציב הכספי שלכם. קחו בחשבון שאם התקציב שלכם לא גבוה במיוחד, אז אולי דווקא שווה לשקול רכישה של יאכטה מיד שנייה. מה שכן, שימו לב שאתם משאירים כסף בצד לצורך שיפוצים ותיקונים.

שאלה מס' 3 – מנועית או מפרשית?

בדרך כלל, למי שמשיט יאכטות יש העדפה מוחלטת. הכוונה היא שאותם משיטים הם שייטי מפרשים או שייטי מנוע. הם לא ישקלו אופציות אחרות. מנגד, יש גם שייטים שהם ניטרליים והם יבדקו את שתי האופציות (מנועית וגם מפרשית). קחו בחשבון שאם אתם מתכוונים להשתמש ביאכטה לצורך דייג, אז אין ספק שיאכטה מנועית תתאים עבורכם ואם אם מתכוונים להשתמש ביאכטה לצורך עיסוק ספורטיבי, אז ההמלצה היא דווקא לבחור יאכטה מפרשית.

שאלה מס' 4 – מהם התוכניות שלכם?

האם אתם רוצים לצאת לטיול עם היאכטה, לחצות את הים האטלנטי ולהישאר בים הקאריבי? או שאולי תרצו להחזיק את היאכטה ביוון ולהשתמש בה לצורך הפלגה בקיץ בין האיים? נסו לחשוב על התכניות שלכם ובהתאם לכך רכשו יאכטה שתהיה חזקה ועמידה ובמידת הצורך הוסיפו לה גם ציוד מיוחד ומתאים.

שאלה מס' 5 – ערך היאכטה

בניגוד לנדל"ן, ערך היאכטות עשוי לרדת משמעותית עם השנים. יתרה מזאת, כאשר מוכרים יאכטה, יש גם חשיבות לרמת התחזוקה והאחזקה שלה. קחו בחשבון שאם אין לכם יכולת להשקיע את השעות הנדרשות בתחזוקה, אז אולי רצוי לרכוש קטמרן (מדובר על סירה או ספינה המונעת באמצעות מנוע או מפרש).

שאלה מס' 6 – יצרן היאכטה

מצאתם יאכטה מושלמת שעונה על הדרישות שלכם? בדקו מיהו היצרן שלה. אם הוא לא מוכר, יכול להיות שזה יצרן חדש, יצרן קטן או יצרן שהעסק שלו נסגר. לפני שאתם חושבים על רכישה, קחו בחשבון את העובדות הללו: אתם עשויים לחוות קושי במציאת חלקי חילוף במידה ותזדקקו להם, ויכול להיות שיהיה קשה לכם למכור את היאכטה. ההמלצה שלנו היא לרכוש יאכטות אך ורק מיצרנים מוכרים בתחום וכאלה שיש להם תו תקן אירופאי או אמריקאי.

מעוניינים ברכישת יאכטה? אנחנו מזמינים אתכם להיכנס לאתר שלנו: https://aquamarina.co.il/

פורסם על ידי