שאיבת שומן ללא ניתוח

שאיבת שומן ללא ניתוח

כאשר חושבים על שאיבת שומן, רובנו חושבים על ניתוח אגרסיבי ואינטנסיבי ועל תקופת התאוששות ממושכת. אמנם, כך הם פני הדברים כאשר הרופאים משתמשים בטיפולי השאיבה המסורתיים, אלא שטכניקות חדשות שינו את כללי המשחק עבור רוב החולים שרוצים להיפטר משומן לא רצוי.

שומן המצטבר באזור הצוואר, הירכיים, הזרועות, הברכיים או שדי הגבר – הם תופעה די נפוצה הגורמת לאי נוחות רבה. למרבה המזל, שאיבת שומן ללא ניתוח, היא טיפול הרבה פחות טראומטי והפך לאחד ההליכים המבוקשים ביותר בגלל:

  • הבטיחות
  • התוצאות המעולות
  • תקופת ההתאוששות הקצרה

מדי שנה מאות אלפי אנשים עוברים טיפול לשאיבת שומן ללא ניתוח, ולא רק נשים. הפחתת שומן לא כירורגית היא אלטרנטיבה פחות פולשנית לשאיבת השומן ה׳רגילה׳, אבל האם זה עובד?

איך פועלת שאיבת השומן ללא ניתוח, לעומת הטיפול המסורתי?

אמנם, הטיפול הלא ניתוחי נקרא ״שאיבת שומן״, אבל למעשה הטיפול עצמו לא באמת שואב שומן. שאיבת שומן מסורתית היא הליך כירורגי המעורב בחתכים קטנים שבהם מוחדר צינור לתוך האזור השומני. השומן ״נשאב החוצה״ דרך הצינור, וכתוצאה מכך חל צמצום קבוע של תאי השומן בגוף. בשאיבת שומן מסורתית ניתן לטפל בשטחים גדולים שבהם נוצרו משקעי שומן משמעותיים, והיא עשויה להיות יעילה גם לאחר טיפול אחד בלבד. מאחר ששאיבת שומן היא ניתוח, נדרשת תקופת התאוששות ארוכה המלווה בנפיחות, כאב וסכנה לזיהום.

שאיבת שומן לא כירורגית יכולה להיעשות באמצעות כמה טכניקות: לייזר, חום, קור או גלי קור אשר ״הורסים״ את תאי השומן והם מוסרים מהגוף. טיפול זה כרוך בזמן התאוששות קצר יותר לעומת שאיבת השומן הכירורגית, אבל, הוא פחות יעיל לטיפול בשטחי שומן גדולים. השימוש בטכניקות אלה צריך להיות מוגבל לאזורים קטנים ועקשנים שנותרו לאחר דיאטה נאותה, תכנית אמון גופני יעילה או לאנשים שלא יכולים לעבור ניתוח. בטכניקת שאיבת שומן לא ניתוחית יידרשו מספר טיפולים על מנת שהטיפול יהיה יעיל.

טכניקות שונות להפחתת שומן לא ניתוחית

שאיבת שומן נעשית במרפאות של מנתחים פלסטיים המשתמשים במספר הליכים הנושאים שמות של מותגים שונים כגון, Exilis או i-Lipo, וכל מותג אחר המשתמש בסוג מסוים של טיפול כמו: קרני לייזר, קרני אור, גלי קול או הקפאה באמצעות אולטרסאונד או גלי רדיו. כל סוג מיועד להרוס את קרום התא המקיף את תאי השומן, כאשר לאורך זמן נראים כאילו השומן נמס ונעלם מהם.

היתרונות והחסרונות של הפחתת שומן לא ניתוחית

  • יתרונות

הפחתת שומן ללא ניתוח היא בדיוק מה שזה אומר, ללא ניתוח. הרופא לא מבצע חתכים, וההליך הוא פחות פולשני. זמן ההתאוששות הנדרש כמו גם הנפיחות והכאב הם מופחתים. בנוסף, קיים סיכוי מופחת לסיבוכים לאחר הטיפול (זיהום, למשל). בדרך כלל לא נדרשת הכנה רבה מראש לפני הטיפול, והוא יכול להיעשות במהלך היום, עם חזרה מהירה לפעילות רגילה.

  • חסרונות

הפחת השומן בפועל מתרחשת במהלך שבועות או חודשים וייתכן שיהיה צורך במספר טיפולים כדי להשיג תוצאות. כיוון ששאיבת שומן לא ניתוחית היא טיפול חיצוני, לפעמים קשה יהיה להתמקד בשומן שרוצים להסיר. הרופא לא יכול לטפל בשומן באופן אופטימלי באזורים קשים, או במטופלים עם כמות גדולה של רקמה צלקתית.

הרופא יכול להתקשות גם במיקוד, כי הוא לא יכול ״לראות״ מיד, היכן הפעולה להרס השומן הייתה יעילה, ויהיה חייב להמתין לטיפולים הבאים כדי לחדד את השפעת הטיפול.

הפחתת שומן לא ניתוחית לא מייצרת תוצאות דרמטיות מידיות והיא לא יעילה לאנשים הזקוקים להסרת שטחי שומן גדולים.

מהי המסקנה?

שאיבת שומן מסורתית הנעשית על ידי רופא מומחה היא יעילה ומדויקת וניתן להשתמש בה במגוון של תנאים. טכנולוגיית אולטרסאונד חדשה מאפשרת למנתח הפלסטי להיות מדויק יותר בזמן הניתוח להפחתת שומן, עם מינימום של סיבוכים לאחר הניתוח.

באופן כללי, שאיבת שומן נחשבת ליעילה יותר, אבל הפחתת שומן בדרך לא כירורגית יכולה להיות חלופה טובה יותר הן עבור מי שצריך קצת עזרה נוספת לכמה אזורים עקשניים, והן עבור אנשים שעבורם ניתוח הוא בלתי אפשרי.

אם כך, שאיבת שומן ללא ניתוח מתאימה למטופל הנכון, אבל אין להשוות אותה לשאיבת השומן המסורתית. חלופות לא פולשניות להפחתת שומן מביאות לתוצאות מוגבלות. לכן, חשוב לדון עם המנתח לגבי השינויים האמתיים שיחולו בגוף שלכם לאחר הטיפול.

המאמר נכתב באדיבות המומחים של וינקלר קליניק

פורסם על ידי