רפואת שיניים מתקדמת לשירותכם

רפואת שיניים מתקדמת לשירותכם

כולנו מבקרים מעת לעת אצל רופאי שיניים לצורך ביקורת, לניקוי שיננית ולטיפולים משמרים או מורכבים יותר. בכתבה הבאה תוכלו לקבל פרטים על מגוון טיפולים קיימים וחדשים, וכן על איתור מרפאות שיניים טובות באזור מגוריכם.

  • יישור שיניים – כאשר מדברים על יישור שיניים הכוונה היא לשיניים שאינן ישרות או מקבילות בין שני צידי הלסת, דבר היוצר פגם אסתטי ועלול גם להוביל לבעיות סגר. חשוב לדעת שתהליך יישור השיניים, עליו אחראי לרוב האורתודנט, הוא תהליך ארוך טווח שיכול להימשך כשנה וחצי עד שנתיים אצל בני נוער וילדים, ואפילו יותר אצל מבוגרים. לכן, חשוב להיות סבלניים ולהתנהל בהתאם להנחיות של הרופא בכל הקשור ללבישת האביזרים לאורך היום. אחד החידושים המעניינים בתחום זה נקרא קשתיות שקופות העשויות מפלסטיק עמיד ושקוף לגמרי. היתרון הגדול שלהן טמון בכך שלא רואים אותן ולכן אף אחד לא ישים לב שאתם במהלך טיפול. מעבר לכך, ישנן עוד שיטות ואמצעים רבים ליישור שיניים אותם יבחר הרופא בהתאם למצב הפה שלכם, לגיל שלכם ולתקציב העומד לרשותכם.
  • שתלים ברפואת שיניים – הרבה אנשים נרתעים מהמונח "השתלת שיניים" כי הם מדמיינים שלוקחים שיניים מתורמים ומשתילים אותן בפה שלהם. ואולם, האמת רחוקה מכך. כאשר מדברים על שתל ברפואת שיניים מתכוונים למעשה לבורג מתכתי שיש לו הברגה חיצונית ופנימית. ההברגה החיצונית משמשת לצורך החדרה של הבורג בסיבוב אל עצם הלסת, ואילו ההברגה הפנימית נדרשת בשביל להבריג על השתל את המבנה בשלב הבא. אם כן, בכלל לא מדובר כאן בהשתלה של איבר ולכן אין צורך בהרדמה כללית, בנטילת תרופות לכל החיים, ובכל הסיבוכים והסיכונים של השתלת כליה, כבד ודומה.
  • איתור מרפאת שיניים – באזור מגוריכם פועלות בוודאי לא מעט מרפאות שיניים. יחד עם זאת, הן משתנות מבחינת הכשרות וניסיון של הרופאים, הגישה הכללית, הציוד והמכשור הטכנולוגי, המחירים, ועוד. לכן כדאי לבצע סקר שוק ולצורך כך להסתייע במדורי רפואת שיניים של פורטלים רפואיים מובילים. במדורים האלו תוכלו למצוא רופאים ומרפאות ולקבל מידע על הטיפולים המוצעים, הניסיון, ההשתלמויות, הציוד, הגישה הטיפולית וכדומה. כמו כן, תוכלו להיכנס לפורומים בתחומים שונים של רפואת שיניים ולקבל מענה לכל שאלה המעסיקה אתכם. מעבר לכך אפשר לקרוא המון כתבות בנושאים הקשורים לרפואת שיניים, להחכים ולקבל כיוון לטיפול שהכי מתאים לכם.
  • שמירה על בריאות הפה – זכרו כי האחריות לבריאות הפה מוטלת עליכם. לכן, הקפידו לצחצח שיניים פעמיים עד שלוש ביום, השתמשו במברשת שיניים טובה ולא בלויה, ובמשחת שיניים של חברה מוכרת. כמו כן, הקפידו שלא לפגוע בחניכיים בעת הצחצוח אך גם לא לצחצח חלש מדי, והשתמשו לאחר הצחצוח בחוט דנטאלי ובמי פה. לבסוף, הקפידו להגיע למרפאת שיניים פעם בחצי שנה עד שנה לביקורת ולקבלת ניקוי משיננית.
פורסם על ידי